Diari digital d'Andorra Bondia
El president de l’ACU, Lluís Ferreira.
El president de l’ACU, Lluís Ferreira.

L’ACU demana un compte “bàsic”, només per cobrar la nòmina


Escrit per: 
Redacció/Foto: BonDia

L’Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) demana a Andorra Banquing la creació d’un compte bancari “de subsistència o bàsic” que estigui lliure de comissions i que serveixi només per cobrar la nòmina i que no li costi res al client. Així es consigna en el balanç de 2020 fet públic per l’entitat. En relació encara amb les entitats bancàries, l’informe recorda que estan acabant de realitzar un estudi sobre les comissions que cobren els bancs als seus clients per “posar sobre la taula quines són aquestes despeses, per quin motiu es cobren i revisar si són correctes”. 

En el balanç del 2020 l’associació exposa que ha rebut un total de 1.237 consultes, el que suposa un increment del 108% respecte del 2019, quan en van ser 593, bona part de les quals han tingut relació amb els efectes de la crisi provocada per la Covid. En concret, l’entitat creu que un  70% de les queixes i els problemes han tingut el seu origen en les mesures socials i econòmiques per lluitar contra el virus.

Pel que fa a les temàtiques, un terç (396) de les consultes han tingut a veure amb contractes de treball, acomiadaments, vacances, hores no pagades, ERTO, personal eventual i temporers. També amb problemes relacionats amb la CASS, reemborsaments de prestacions i cobertures,  dificultat per cobrar nòmines, incompliments de contracte i reduccions de jornada laboral.

L’habitatge i el lloguer han motivat 346 consultes (28%). Així, han rebut demandes d’informació per accedir a ajudes per pagar el lloguer, renovació de contractes, devolucions de la fiança, mudances, conflictes amb terminis d’entrada o sortida d’habitatge de lloguer durant el confinament, problemes amb lloguers de locals comercials, despeses de comunitat, conflictes amb reparacions i assegurances en pisos i locals, clàusules abusives en contractes i comissions de gestors immobiliaris entre d’altres.

En relació am el sector financer, hi ha hagut fins a 260 consultes (21%) sobre despeses i comissions bancàries, interessos de préstec i crèdits en carència, operacions de frau en targetes de crèdit, conflictes i devolucions de compres per Internet i problemes en l’obertura de comptes per cobrar nòmines. Igualment han rebut queixes sobre reemborsaments, problemes diversos amb Assegurances Generals per cobertures, no- renovació de pòlisses, disconformitat en sinistres, demora en resolucions de pagaments i sinistres no coberts. Un altre gruix de les queixes, fins a 136 (11%), han fet referència a serveis que no s’han pogut portar a terme pel confinament o per les mesures adoptades per lluitar contra la pandèmia com ara inscripcions a activitats esportives (Ultra Trail), gimnasos, guarderies, centres educatius privats i escoles esportives.

Els comerços han protagonitzat 74 de les consultes (6%) per preus abusius a farmàcies i botigues d’alimentació,  lloguer de vehicles, tallers mecànics, repartiment a domicili, aparcaments comunals, botigues d’informàtica i tecnologia.

ACU
compte
cobrar
nòmina

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte