Diari digital d'Andorra Bondia

L’ACU lamenta que no s’hagi garantit la seva viabilitat


Escrit per: 
M. S. C.

L’Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) lamenta, un cop més, la poca implicació dels governs que hi ha hagut fins ara en les qüestions que fan referència al consum i, en concret, a la pervivència de l’entitat. I l’executiu actual no n’és una excepció.

Així ho va exposar el director de l’ACU, Joan Antoni Sarmiento, que va recordar que el Govern havia assegurat que tindria una solució per garantir la viabilitat de l’entitat abans de l’estiu. La realitat ha demostrat el contrari, ja que, segons Sarmiento, “no és que no s’hagi solucionat el problema, és que no s’ha ni començat” a plantejar. De contactes n’hi ha hagut, però el missatge de l’administració no ha exposat res de concret, “només bones paraules”.
Davant d’aquesta situació, l’entitat ha assegurat que no pensa tornar a demanar res més al Govern ja que “de tant reclamar perdem la credibilitat”, va dir Sarmiento. A més, va recordar que l’executiu ja sap què necessita l’ACU. Tot i així, va deixar clar que l’associació està en una situació en què és impossible funcionar ja que no disposa de mitjans ni de pressupost.
Fa poc es va renovar el conveni signat amb el Govern per finançar l’arbitratge de consum. Aquesta dotació, però, amb prou feines permet cobrir les despeses de funcionament del local. Per aquest motiu, la junta convocarà una assemblea per plantejar la situació als socis. En tot cas, Sarmiento va declarar que “no es pot fer miracles” i va lamentar que des de les administracions s’hagi anat endarrerint aquesta qüestió “des de fa quinze anys”.

MÉS QUEIXES DELS BANCS
Durant aquest mes, l’ACU ha registrat tres noves consultes relacionades amb les entitats financeres. Totes aquestes preguntes fan referència al cobrament de comissions abusives en el cas que el compte en qüestió es quedi al descobert. Aquests cobraments són d’aproximadament 35 euros quinzenals i s’apliquen tant si el client deu 1 euro com 900. Tots aquests tres casos fan referència a una mateixa entitat. Davant d’aquesta realitat, l’ACU ha tornat a denunciar les pràctiques d’alguns bancs. Tot i així, Sarmiento va lamentar que ningú té la intenció de solucionar-ho.
Durant el primer semestre de l’any es va registrar un augment de les consultes a l’ACU relacionades amb els serveis bancaris. En aquest cas, les demandes d’informació també se centraven en les comissions.

La teva puntuació: 1. Número de vots: 25
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic