Diari digital d'Andorra Bondia
Toni Cornella i Lluís Ferreira van presentar ahir al matí l’ACU, al local de l’avinguda del Fener, número 22.
Toni Cornella i Lluís Ferreira van presentar ahir al matí l’ACU, al local de l’avinguda del Fener, número 22.

L’ACU rep un centenar de consultes, la majoria sobre lloguer i transport


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: M.P.A.

Els preus dels lloguers de pisos, el funcionament del transport públic i la vulneració de la protecció de dades i d’imatge de menors a les xarxes socials són els temes més recurrents del centenar de consultes que fins ara ha anat rebent la recentment estrenada Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris (ACU). El gruix fonamental el constitueixen les queixes relacionades amb els lloguers, que han decidit canalitzar a través del Raonador del Ciutadà. També n’hi ha hagut algunes de relacionades amb l’ús del català als comerços i la venda de productes no homologats. Igualment, l’ACU ha obert un dossier per revisar els contractes d’Andorra Telecom i comprovar que la informació que es dona als clients sigui veraç.

Després d’un recorregut d’onze mesos per aconseguir l’aprovació dels estatuts i el nom, i fins i tot de presentar un recurs d’empara al Raonador del Ciutadà, ahir es va presentar en societat al local de l’avinguda del Fener, a Escaldes-Engordany.  Tot i que estan donant els primers passos, ja tenen 100 socis i cinc comerços adherits a l’associació. Una entitat “independent” que neix amb un enfocament de servei “per defensar els interessos de la ciutadania i dels visitants”, i de col·laboració amb les institucions públiques, va remarcar el seu president, Lluís Ferreira. En aquest sentit, va dir que “Consum ens ha rebut molt bé, no hem nascut per anar contra ningú” i va reconèixer que la seva serà una tasca de mediació, perquè “no tenim una força legal”. 

Els seus objectius són garantir els drets dels consumidors, informar-los, canalitzar les seves reclamacions i fomentar un consum responsable. Es proposen, en definitiva, que els clients puguin “tenir una segona opinió”, va dir el vocal de l’ACU, Toni Cornella. De moment, disposen d’un correu electrònic info@acuand.com, a través del qual els usuaris poden canalitzar les seves consultes i reclamacions. Més endavant posaran en marxa un web, es faran presents a les xarxes socials i tindran un telèfon fix i “horari mínim” d’atenció al públic. “La nostra voluntat és ser el més transparents possible”, va subratllar Ferreira. També editaran una revista cada tres mesos, el primer número de la qual sortirà durant el primer trimestre del 2019. Aquesta publicació serà en format paper i en línia, amb continguts relacionats amb els hàbits de consum, la presentació de productes concrets, la normativa legal de consum i hi tindran cabuda empreses que es vulguin donar a conèixer. Perquè aquestes són un altre dels àmbits al qual volen arribar, a establiments amb els quals puguin establir acords de col·laboració. 

Quant al finançament, els fundadors de l’ACU han posat el capital inicial per constituir-se com a associació i es demanarà als socis una quota anual de 12 euros que els donarà dret a consultes gratuïtes a un advocat, a la revista “i potser algun avantatge de comerços col·laboradors”. Ara, una de les línies de treball serà contactar amb associacions de consumidors d’Espanya i França per treballar plegats. 

ACU
centenar
consultes
lloguer
transport
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic