Diari digital d'Andorra Bondia

L’ACU vol unificar els criteris dels fulls de reclamacions


Escrit per: 
Agències

El director de l’Associació de Consumidors i Usuaris (ACU), Joan Antoni Sarmiento, ha explicat que s’ha reunit amb Andorra Turisme per “intentar unificar criteris” en l’acceptació de queixes i en els fulls de reclamació al sector de la restauració.

De moment, cada parròquia té un full diferent, explica Sarmiento, que pensa que això “crea confusió i mareja els visitants”. Segons el director de l’associació, Andorra Turisme està en la mateixa línia i per això “es planteja la col·laboració” entre les dues entitats.
Sarmiento ha comentat, respecte als fulls de reclamació i a les queixes que arriben a les oficines de turisme parroquials, que de vegades s’accepta reclamacions que no s’haurien de recollir perquè “no hi ha un motiu”.
D’altra banda, cal assenyalar que l’habitatge és la qüestió que més consultes genera a l’ACU. Segons el director de l’entitat, una possible explicació és l’entrada en vigor de la llei de mesures de reactivació econòmica, aprovada per l’anterior Govern, que “ha canviat les regles del joc”, com a mínim pel que fa al preavís per deixar l’habitatge, que s’ha reduït substancialment.
El fet que els llogaters no hagin d’avisar amb molts mesos d’antelació per deixar l’habitatge ha propiciat una certa reactivació del mercat. La gent té més facilitats per buscar un nou lloc per viure i els preus també han baixat una mica. Això fa que els contractes no es compleixin fins al final “i aquí comencen els conflictes”.
Sarmiento ha explicat aquests conflictes: “Es vol carregar despeses no atribuïbles al llogater i hi ha negatives a tornar dipòsits.” I això preocupa l’ACU perquè es manté la tendència a l’alça començada l’any passat. “Veiem un increment important”, ha sentenciat Sarmiento, que ha afegit que “continua el degoteig setmanal per qüestions d’habitatge”. De totes maneres, el director de l’ACU assegura que “el llogater no sempre té clars quins són els seus deures. No sempre té raó”.
El segon gran sector que genera més demandes és el comerç al detall. “És el sector que històricament té més activitat i és lògic que generi més consultes”, ha comentat Sarmiento, que ha afegit que estan molt atents a la redacció de la futura llei del comerç i a la modificació de la llei de protecció del consumidor.
El director de l’ACU explica que l’augment del nombre d’intervencions de l’entitat, el 60 per cent de les quals són per consultes, es deu al fet que l’associació és cada vegada més coneguda entre la societat.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte