Diari digital d'Andorra Bondia
Un autobús de la companyia concessionària a l’estació del Nord barcelonina, on es van quedar els viatgers.
Un autobús de la companyia concessionària a l’estació del Nord barcelonina, on es van quedar els viatgers.

L’alcalde urgeix Transports que faci rectificar el comportament d’Alsa


Escrit per: 
Alba Doral / Foto: BonDia

Ho explicaven fa pocs dies un grup d’estudiants alturgellencs: Alsa els va deixar a l’estació del Nord barcelonina sense opcions de viatjar, obligant-los a esperar durant hores fins a la sortida del següent autobús. La raó? La companyia dona prioritat als viatgers que compren un bitllet per sobre dels que, com ells, tenen un abonament. No va ser ni de lluny la primera vegada que es produïa aquesta situació, que ja havia estat denunciada davant la síndica de greuges i ja havia originat la intervenció de l’Ajuntament de la Seu. Sense que s’hagi donat una solució definitiva. Així que, novament, l’alcalde, Francesc Viaplana, s’ha posat en contacte amb la sotsdirecció general de Transports “i ells interlocuten amb ALSA perquè que no es produeixin els problemes que hi ha hagut”, apunta el batlle. 

És un problema recurrent. El mateix dia que aquest rotatiu recollia la vivència del grup de viatgers, a les xarxes socials altres usuaris relataven haver estat víctimes recents del mateix comportament per part de l’empresa de transport, que treballa amb una concessió de la Generalitat per realitzar aquest servei. Què pot fer el departament corresponent del govern català per evitar que aquestes situacions continuïn afectant els ciutadans de la comarca? Viaplana ho desconeix. Però en tot cas no sembla que fins ara s’hagi actuat amb cap mena de fermesa.

Aquest problema ha quedat reflectit com a mínim en les dues últimes memòries presentades per la síndica municipal de greuges, Anna Martí, que sens dubte voldria donar-ho per resolt i tancat. No obstant això, va tornar a caure-li damunt de la taula i aquesta mateixa setmana tornava a reunir-se amb Viaplana per recordar-l’hi. 

Preguntada la companyia pel BonDia sobre aquesta situació, s’han escudat en el silenci. Sí que van respondre per escrit a la reclamació presentada per una usuària afectada al servei d’atenció al client. “Sinceras disculpas” i consciència dels danys ocasionats; amb tot, “realizadas las comprobaciones oportunas, tenemos constancia que el vehículo de referencia estaba ya completo en venta de plazas antes del inicio del servicio, por lo que indicarle que los clientes con tarjeta de bonos están supeditados a la disponibilidad de plazas”.

És a dir que res a fer, sembla deduir-se de la resposta? Com a molt, “hemos dado traslado de su reclamación al responsable de la línea, de cara a que se tomen las medidas que se estimen oportunas para evitar en lo posible este tipo de circunstancias”. 

Manca d’informació
Una resposta poc concreta  –i sense cap oferta de compensació– com per haver satisfet la usuària, que reclama i que va respondre a la companyia, també per escrit, que si l’autobús estava ja complet, com és que no van utilitzar cap mitjà, ni el web ni l’aplicació per informar-ne els viatgers. 

A banda, la usuària pregunta als interlocutors d’Alsa com és que els usuaris amb abonament, i que, per tant, han pagat cinc o deu viatges amb antelació, no tenen els mateixos drets que qui adquireix un bitllet senzill. És a dir, “¿por qué dan la opción de comprar billetes con antelación si después nos dejan tirados y no nos tienen en cuenta?” 

Alsa
Seu
alcalde
transports

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte