Diari digital d'Andorra Bondia
Raymond Ginesta, Stéphane Larrieu i Miquel Armengol són els tres impulsors de l’Andorra Aviation Academy.
Raymond Ginesta, Stéphane Larrieu i Miquel Armengol són els tres impulsors de l’Andorra Aviation Academy.

L’Andorra Aviation Academy en dos anys preveu formar 72 pilots per curs


Escrit per: 
Pepa Gallego

L’Andorra Aviation Academy, la  primera acadèmia d’aviació al Principat, va començar el  febrer passat amb una primera promoció de sis alumnes, i, a partir del setembre, el segon semestre, duplicarà el nombre de futurs pilots. Segons Raymond Ginesta, un dels impulsors, la xifra d’alumnes és un límit compromès amb l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA). De fet, l’acadèmia andorrana és l’única a Europa que compta amb la certificació internacional d’EASA. En tot el món només hi ha catorze acadèmies amb aquesta certificació. Això li dona reconeixement i és un dels motius pels quals aquesta acadèmia ha rebut més de 1.000 demandes. Les expectatives de futur són clares: de cara al 2020 l’acadèmia comptarà amb dues sucursals, una a França i l’altra a Irlanda, i es preveu formar, entre els tres centres, un total de 72 alumnes per curs. 
A més de Ginesta, Miquel Armengol i Stéphane Larrieu són els altres impulsors d’aquesta acadèmia que, tot i ser privada, està ubicada a la Universitat d’Andorra perquè s’està en tràmits amb el ministeri d’Educació per aconseguir crear el bàtxelor en gestió de companyies aèries i pilot. Ara per ara, es formen pilots que tindran doble llicència, europea i americana. La part teòrica dels cursos es fa a l’UdA, on es disposa de dues aules. Aquesta fase té una durada de nou mesos i els alumnes s’han d’examinar de catorze matèries. A l’aeroport d’Andorra-la Seu es una part de les pràctiques del que s’anomena PPL, o pilot privat d’avió, que solen ser vols baixos, i també s’ofereix una pràctica més àmplia de pilot comercial a l’escola de vol de Florida. La part pràctica té una durada de sis mesos. En acabar la teoria i la pràctica, els alumnes fan el MCC, el curs modular de coordinació de multitripulació, d’un mes. El MMC l’ofereix la firma internacional Airbus, partner de l’acadèmia. 
L’acadèmia disposa d’una dotzena de professors i instructors, tots reconeguts per EASA. “Tal com vam acordar amb EASA, volem oferir cursos amb una màxima de qualitat en la formació”, va explicar Larrieu.
L’acadèmia va començar a caminar el 2015 però han tardat més de dos anys i mig per tramitar tota la certificació d’EASA i de disposar de tot el professorat. Els tres impulsors no parlen dels euros invertits, de més de cinc xifres, diuen, però sí que parlen d’aquests gairebé tres anys de feina. Això,  però, els ha servit per donar-se a conèixer internacionalment i tenir demandes d’altres companyies i universitats. I unes expectatives de futur de crear dues sucursals, una a una universitat de França i l’altra en un projecte a Irlanda. 

Preu del curs
Els primers alumnes són dos andorrans, un resident francès, però també compten amb ciutadans grecs i espanyols. A partir de setembre les nacionalitats de l’alumnat s’amplien a Alemanya, Suïssa i les Maldives, entre d’altres. Des de l’acadèmia es tramiten els visats i s’ajuda els alumnes perquè ho tinguin tot resolt. Tot menys l’habitatge, tot i que se’ls donen facilitats. 
El cost d’aquest curs de pilot, amb dret d’exàmens, visats, etc. és de 85.000 euros, un preu que, segons Ginesta, “és un cost mitjà”, si es compara amb altres acadèmies. Quan es pugui cursar el bàtxelor, costarà 110.000 euros (85.000 per a pilot més 25.000 per a la titulació universitària).

Per què a Andorra?
El fet que al Principat no hi hagi aeroport no suposa cap problema perquè s’ofereixen les pràctiques en les proximitats i a Florida, la qual cosa també té el seu atractiu. Es crea a Andorra perquè part dels impulsors són d’aquí, i asseguren que, de cara a gestionar la certificació a EASA i altres gestions internacionals, 
ho han fet directament perquè ara per ara no hi ha autoritat aèria a Andorra, i asseguren que ha estat més fàcil. 
Pel que fa al futur aeroport que la Cambra projecta i pel qual Miquel Armengol, com a president de l’ens, també aposta, diuen que no centra el seu interès perquè, per les característiques que tindrà, no requerirà les condicions tècniques idònies per fer les pràctiques aèries que aquests cursos han de tenir, asseguren. 

Andorra Aviation Academy
formar
dos anys
72 pilots
curs
Número de vots: 15
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic