Diari digital d'Andorra Bondia
La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.
La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.

L'Andorra Mountain Music s'ajorna fins al 2021 i el cartell es manté en un 90%


Escrit per: 
Agències

El Govern i Andorra Turisme han decidit ajornar el festival Andorra Mountain Music, que s'havia de celebrar a partir de l'1 d'agost a la plataforma de Soldeu, al pròxim mes de juny del 2021. La decisió s'ha pres a conseqüència dels rebrots que la pandèmia està deixant en els països veïns, però sobretot amb l'augment de casos que s'estan registrant a Catalunya. D'aquesta manera, el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha negat que l'ajornament sigui fruit d'una "mala venda d'entrades", si no que té a veure amb una decisió marcada per les recomanacions dictades pel ministeri de Salut. Dels sis concerts que estaven previstos, només es mantindrà el de la soprano Ainhoa Arteta, previst pel 5 de setembre a la plaça del Consell General, ja que es tracta d'una actuació "de petit format" que només permetrà acollir un aforament màxim de 400 persones.

Budzaku ha reconegut que la decisió "no ha estat fàcil" i ha explicat que l'elecció del mes de juny respon a la necessitat d'apropar visitants a Andorra en un període on l'afluència de turistes és baixa si es compara amb els mesos de juliol i agost. Malgrat que encara queda temps, el responsable d'Andorra Turisme ha assegurat que els cinc concerts restants (Mónica Naranjo, Texas, Bob Sinclair, Beret i Don Diablo) estan garantits al 90%, tot i que ha obert la porta a què algun d'ells pugui caure i s'introdueixin de nous. També ha explicat que totes les persones que ja hagin adquirit les seves entrades podran adreçar-se a la plataforma en línia de Ticketmaster i demanar el canvi de data o, per contra, la devolució del pagament efectuat. Així mateix, ha detallat que el contracte signat amb els artistes era "àgil i flexible", per la qual cosa es permet mantenir "el mateix format" pel 2021.

L'ajornament de l'Andorra Mountain Music ha suposat un cost que des d'Andorra Turisme no es creu que sigui a fons perdut. En total s'han destinat entre 40.000 i 45.000 euros corresponents a la promoció publicitària de l'esdeveniment. Així, malgrat que l'any vinent s'hauran d'impulsar noves campanyes de promoció, se seguirà mantenint el pressupost de 820.000 euros.

Tant Budzaku com la ministra de Turisme, Verònica Canals, han posat en relleu que la plataforma de Soldeu seguirà sent l'indret escollit per a la celebració dels concerts, ja que esdevé un espai segur davant la Covid-19. Quant als aforaments, seguiran sent de 4.000 persones, ja que aquest és un espai "premium" i es volen evitar les massificacions, encara que el virus ja no tingui tanta força l'any vinent. De la mateixa manera, se seguiran mantenint els paquets amb els hotels, que també donaran la possibilitat de fer el canvi de dates i oferir una rebaixa en les actuacions si els visitants pernocten dues nits al país.

Fins al moment es té comptabilitzada la venda d'unes 2.500 entrades, tot i que falta sumar les que distribueixen els turoperadors espanyols. D'aquestes, el 23% corresponen al concert de Mónica Naranjo, artista encarregada de donar el tret de sortida al festival. Amb tot, s'ha volgut deixar palès que "en cap moment la comunicació que estem fent ha de donar una situació d'incertesa a Andorra com a destí turístic", ja que aquest és només un dels esdeveniments planejats en el calendari per potenciar l'atracció de visitants cap a Andorra.

Accions fins a finals d'any

Amb l'ajornament del festival de música, Andorra Turisme ha optat per potenciar els esdeveniments esportius i culturals que, fins ara, estan previstos al calendari andorrà. Budzaku ha recordat que la campanya 'Ara és el moment de fer-ho realitat', que té com a finalitat transmetre una imatge de seguretat del Principat cap a l'exterior, segueix activa a Espanya i França fins a finals d'agost i, a banda, es continuarà promocionant Andorra fins a l'hivern, el que s'anomena comunicació 'always on'.

A més, el ministeri i Andorra Turisme també han dissenyat una nova campanya exclusiva durant el mes de setembre, adreçada als mercats de proximitat, on es vol potenciar el concepte de compres i el 'countrybreak', que té com a objectiu potenciar les estades curtes al Principat. "Posarem l'accent en el tema de compres perquè el comerç està patint moltíssim", ha explicat Budzaku.

A banda d'aquestes promocions, cal destacar que Andorra té previstos esdeveniments esportius i culturals pels pròxims mesos com són la Volta als Ports, l'Spartan Race, el Jambo Street Music, La Purito 2020, el Campionat del Món de Trial, el Campionat del Món d'Xtrial i el trofeu Andros. Malgrat que "no hi haurà una comunicació exclusiva", de cara a l'exterior es donarà una imatge de "destí dinàmic, actiu i que pot oferir altres coses a part de la natura".

Un altre dels esdeveniments que es potenciarà serà l'Andorra Shopping Festival, que enguany s'allargarà durant quatre setmanes i tindrà lloc del 30 d'octubre al 22 de novembre. Des d'Andorra Turisme s'ha cregut convenient ampliar dues setmanes aquesta oferta "perquè considerem que les persones tindran menys poder adquisitiu", per la qual cosa aquesta mesura esdevindrà una possibilitat per adquirir productes a un millor preu durant més temps.

Amb la vista posada a finals d'any, també s'iniciarà una campanya d'hivern als mercats de proximitat, bàsicament Espanya i França, i es reactivarà la comunicació als mercats internacionals, principalment al Regne Unit, Rússia, Països Baixos, Bèlgica, Itàlia, Suècia i Portugal.

Andorra
mountain
festival
Andorra Turisme
Govern
ajornar
Soldeu
plataforma

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte