Diari digital d'Andorra Bondia
Betim Budzaku i Noemí Pedra en la presentació del balanç de l’Andorra Shopping Festival, ahir al matí.
Betim Budzaku i Noemí Pedra en la presentació del balanç de l’Andorra Shopping Festival, ahir al matí.

L’Andorra Shopping Festival es consolida i atrau un 8% de visitants


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Agències

“Els resultats de l’Andorra Shopping Festival són millors dels esperats, amb un 8% més de turistes”. Així ho va donar a conèixer ahir al matí el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació del balanç de la setena edició de l’Andorra Shopping Festival que es va celebrar del 8 al 17 de novembre.  

En concret, segons Estadística, durant el mes de novembre van entrar al país un total de 164.944 turistes, dels quals 144.156 eren espanyols i 20.788,  francesos. Pel que fa als excursionistes, enguany van créixer un 5,7% més respecte l’any passat i es van situar en els 362.198, dels quals 167.403 eren espanyols i 194.795, francesos. A més, va subratllar Budzaku, s’han de tenir en compte les xifres d’ocupació al novembre facilitades per la Unió Hotelera d’Andorra, segons les quals hi va haver un creixement de l’ocupació mitjana d’un 4,5%. En relació amb les dades, també va subratllar el creixement constatat d’un 30,5% de visitants als serveis d’oci del país i que hi va haver un 6,4% més de mòbils actius de fora d’Andorra al novembre. 

A aquest augment de visitants se li ha d’afegir l’“encert”  d’incloure-hi dos caps de setmana fora del pont de novembre i que l’acció es va dissenyar “molt enfocada al comerç”. Aquestes van ser les principals conclusions que va posar sobre la taula Budzaku, destacant que l’Andorra Shopping Festival és “la campanya més densa que fa Andorra Turisme”, ja que es concentra en dos caps de setmana. En total, va remarcar que han estat 11 dies i 515 hores d’activitats. 

Pel que fa a les valoracions dels visitants, la directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, va informar que el que més valoren els visitants, amb quasi un 48%, són els concerts i la música al carrer, i també les ofertes i promocions als comerços. També és força ben valorada l’oferta de menús i jornades gastronòmiques que superen el 30%.

Dades del comerç
En relació amb la repercussió de l’Andorra Shopping Festival en la facturació del comerç, Budzaku va assenyalar que “manquen dades” i que “s’ha d’anar treballant per professionalitzar la recollida de dades”. Això ajudaria a saber quin sector va millor o pitjor. En aquest sentit, va emfatitzar, la creació de les associacions de comerciants, com The Shopping Mile, “ens ajudaran a tenir aquestes dades”. En qualsevol cas, va declarar, l’afirmació segons la qual es veu molta gent al carrer però poca a les botigues, respon a “sensacions”, però “manca la visió global”. 

També va assenyalar que les campanyes que es fan des d’Andorra Turisme tenen en compte tant la quantitat com la qualitat dels turistes. No s’ha d’oblidar, va dir, que el turisme representa el 50% del PIB. Per això, “no ens podem centrar exclusivament en turistes d’alt nivell adquisitiu”. S’ha de treballar per atraure el  turisme de classe mitjana i mitja-alta “que és el que ens funciona”, va concloure.

Andorra
shopping
festival
consolida
visitants

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte