L’APDA actualitza les seves recomanacions pel teletreball
Coincidint amb la recomanació de l’Executiu a les empreses per tal que, sempre que sigui possible, fomentin el teletreball davant l’empitjorament de la situació sanitària, l’Agència Andorrana de Protecció de Dades (APDA) ha actualitzat les recomanacions per tal que treballadors i responsables de tractament coneguin les seves obligacions i deures en matèria de protecció de dades aplicades al teletreball.
Així, a través d’una infografia que es pot trobar al web de l’APDA, l’entitat incideix en la necessitat, abans d’optar pel teletreball, d’avaluar el risc i adoptar les mesures i controls necessaris per permetre el tractament de les dades des dels domicilis particulars i protegir la intimitat dels treballadors. Així mateix, i si no figura al contracte laboral, l’APDA recomana que l’empleat signi un annex al seu contracte de treball o un acord específic sobre el teletreball. També es recomana que siguin els centres els que facilitin al treballador els dispositius de treball per tal de minimitzar el risc de filtracions de dades així com la creació d’una xarxa privada o VPN. En el cas que l’empleat utilitzi un dispositiu personal per al teletreball s’aconsella la creació d’un perfil professional per mantenir separats comptes i navegació.