Diari digital d'Andorra Bondia

L’arquitecte Antoni Pol proposa crear un eix viari que situï Puigcerdà a 20 minuts


Escrit per: 
Redacció


L’arquitecte urbanista i col·laborador del Llibre blanc de les infraestructures de l’Euroregió de l’Arc Mediterrani (Euram), Antoni Pol, va proposar ahir la creació d’un eix transversal pirinenc que acosti el Principat a les regions veïnes i la connexió ferroviària amb París i Londres mitjançant l’ampliació de la línia que acaba a l’Ospitalet.

Es tracta de dues de les propostes incloses al document de l’Euram, que es presentarà el dia 7 de maig a València i que han de servir per “anar a buscar al centre d’Europa i a la regió de l’Arc Mediterrani” dos dels objectius prioritaris per al Principat, segons l’arquitecte. Pol va exposar les necessitats d’infraestructures d’Andorra en un acte promogut pel Cercle Euram d’Andorra amb la col·laboració de Crèdit Andorrà, amb motiu de la propera presentació del llibre blanc de l’Euram. 
L’expert en urbanisme considera que cal “incorporar un eix transversal pirinenc que passi per Andorra” i que situï Puigcerdà o Foix a 20 minuts del Principat. En aquest sentit, Pol va argumentar que cal “recuperar l’entorn territorial d’Andorra” i desenvolupar-se “a través de l’entorn” en una àrea d’entre 50 i 100 quilòmetres. Així mateix, l’arquitecte va apostar per buscar la complementarietat amb les regions veïnes per “fer una articulació d’aquest Pirineu central i fer funcionar Andorra com una cruïlla”.
Pel que fa a l’àmbit ferroviari, Pol va descartar, de moment, les línies de la Seu i de la Pobla, en considerar que són “deficitàries”, i es va decantar per la connexió per França. L’expert en urbanisme considera que Andorra ha de ser el punt de partida d’una línia “excepcionalment atractiva” que connecta l’Ospitalet amb París i Londres i que tan sols es troba a uns dotze quilòmetres de distància. En aquest sentit, Antoni Pol va sostenir que el tren podria arribar a Andorra en un termini d’uns 25 anys, ja que “la capacitat d’inversió permet un quilòmetre a l’any”.
Finalment, l’arquitecte va apuntar que l’acte d’ahir ha de servir per començar a buscar un consens social ampli sobre la conveniència de fer unes inversions a llarg termini i per veure “si estem disposats a destinar en els 60 anys vinents un 30 per cent de les inversions reals” en infraestructures viàries.
El president del Cercle Euram d’Andorra, Francesc Robert, que va moderar un acte en què també van ser presents el director d’Ordenament Territorial, Eron Estany, i el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, Marc Pantebre, va destacar l’objectiu de l’entitat que encapçala que “la Unió Europea reconegui la necessitat del Corredor Mediterrani” i que col·loqui aquesta obra entre les 30 prioritats actuals, un cop presentat el llibre blanc de l’Euram.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte