Les companyies demanen finalment apujar un 5% les tarifes d’autobús
Tot i que havien estimat un increment inferior, les companyies que ofereixen el servei de transport públic nacional han demanat finalment una actualització de les tarifes del voltant del 5%. Així ho recull el document lliurat per les empreses al Govern sobre la proposta de preus per al 2018. Segons va explicar Gabriel Dallerès, president de la Cooperativa Interurbana Andorrana, aquesta sol·licitud es basa en l’increment de l’IPC, així com la pujada de despeses addicionals.
Des de la Hispano Andorrana, Jordi Troguet també va confirmar que la proposta que s’ha fet des d’aquesta empresa a l’executiu va en la mateixa línia que l’exposada per la Cooperativa (d’un 5%). El fet és que, encara que les companyies entreguen les propostes al Govern per separat, el seu contingut sempre és força similar. Ara per ara, però, encara no disposen de cap resposta del Govern i preveuen que durant el mes que ve coneixeran quina ha estat la decisió de l’administració.
Dallerès va posar en relleu que, si finalment aquest increment de costos no es veu compensat per una pujada del preu del bitllet, caldrà cobrir la diferència o bé amb una subvenció del Govern o bé amb una disminució del servei que s’està oferint ara.
Les companyies de transport de passatgers que cobreixen el servei d’autobús intern havien plantejat, a l’octubre, que l’increment de la tarifa global hauria de ser com a mínim del 3,6%. Les empreses remarquen que des del 2013 no s’ha actualitzat el preu dels títols de transport públic i, per això, consideren que ja toca posar-lo al dia. Recorden que durant aquest temps s’han fet inversions en electrònica, el gasoil es va encarir i també s’haurien de seguir augmentant els sous dels empleats. Tot això a banda de la pujada de l’IPC. Des de les empreses, s’indica que, tot i que s’ha plantejat una actualització dels preus global, això no vol dir que s’hagi d’aplicar aquest augment a tots els títols de la mateixa manera.
Des del sector, també es va assenyalar que es manté la situació d’inseguretat i incertesa pel retard en l’adjudicació de les noves línies de bus.