Diari digital d'Andorra Bondia
Saber com demanar ajuts és el segon motiu de consulta.
Saber com demanar ajuts és el segon motiu de consulta.

Les consultes a l’oficina d’habitatge per la pròrroga de lloguers es tripliquen


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Facundo Santana

Què és el que més dubtes ha causat als ciutadans en matèria d’habitatge de gener a setembre? Atenint-nos a les dades facilitades per l’oficina d’habitatge, la pròrroga del contracte de lloguer i el procediment per recuperar l’habitatge per ús propi o familiar d’acord amb la llei de mesures urgents ha estat el que més, fins al punt que l’assessorament per aquests temes s’han triplicat. I és que si durant tot el 2020 aquestes consultes van superar poc més del 10%, enguany, de moment, estan a prop del 28%. Això vol dir que més d’un centenar de persones s’han adreçat a aquest organisme per aquests dos motius, que constitueixen un terç de les 386 consultes rebudes fins ara per aquest organisme.

L’altre tema que ha motivat que el ciutadà s’adrecés a l’oficina de l’habitatge (un 17,3%) ha estat obtenir informació sobre els requisits i la documentació que s’ha de presentar per  sol·licitar diferents tipus d’ajuts a l’Administració en matèria d’habitatge, entre aquestes, les subvencions a l’habitatge de lloguer o el programa d’impuls per a l’emancipació dels joves. En aquesta ocasió, respecte a l’any passat, les consultes han caigut a la meitat.

També cal destacar que un 10% de les demandes dels ciutadans s’han produït en relació amb la reducció del lloguer en el cas d’estar afectat per una suspensió temporal de contracte de treball o bé una reducció de jornada laboral. La informació sobre el preavís que ha de donar el llogater a l’arrendador per rescindir el contracte d’arrendament d’acord amb la llei de mesures urgents ha motivat al voltant d’un 9% de les consultes. Entre les peticions més freqüents, un 7,7% han estat per demanar informació sobre els requisits i la documentació que s’ha de presentar per poder sol·licitar l’exempció de l’impost sobre transmissions patrimonials. Els temes relacionats amb consums, desperfectes i reparacions, retorn de fiances, habitatge social i IPC han suposat prop d’un 28% de consultes.

Quant a la tipologia dels sol·licitants, la gran majoria han estat arrendataris, fins a 235, mentre que els propietaris han estat 52 i altres, 89. Destaca igualment que va ser al març quan més consultes va rebre l’oficina, prop de 40; seguit del setembre, amb més de 30. Pel que fa a la modalitat, del total de les 386 consultes rebudes, 278 han sigut telefòniques, 69 presencials i 39 per correu electrònic.

L’oficina de l’habitatge, que va començar a funcionar el 25 de febrer del 2020, va rebre l’any passat 440 consultes. L’objectiu d’aquest servei és oferir informació, orientació i resoldre els dubtes de la ciutadania sobre aspectes relacionats amb l’habitatge.

consultes
oficina d’habitatge
lloguers
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic