Diari digital d'Andorra Bondia
Els directors de les estacions d’esquí amb el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada d’esquí, ahir.
Els directors de les estacions d’esquí amb el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada d’esquí, ahir.

Les estacions inverteixen 16 milions per créixer almenys un 5% en clients


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: J.G.

Tot i que l’escenari està ple d’incerteses, les estacions d’esquí preveuen créixer almenys un 5% en visitants respecte de l’any passat. En total són 2,5 milions de dies d’esquí els que esperen per a aquesta temporada d’hivern. D’aquests, 1,8 milions són de Grandvalira, que augmentaria aproximadament un 5%; 510.000 de Pal Arinsal, que aspira a recuperar la davallada del 7,8% registrada l’any passat per les condicions meteorològiques; i 210.000 d’Ordino Arcalís, que també creixeria un 5%.

Una temporada en la qual els camps de neu hauran invertit més de 16 milions d’euros. Així, Grandvalira ha destinat 13 milions d’euros a novetats. La més destacada és la creació d’un nou sector: el del Peretol. A més, a la plataforma esquiable de Soldeu s’hi ha instal·lat una zona de debutants, millorant així la connexió entre l’estació i el poble, i a sota s’obrirà l’aparcament subterrani de 450 places, que era una demanda dels clients. A banda es millora la capacitat de transport d’esquiadors, la innivació artificial i la restauració. A l’últim, el domini posarà en funcionament a partir del tancament de l’estació l’Snake Gliss, un giny format per trineus articulats des del pla dels Piolets fins a la zona de Soldeu en el qual podran accedir infants acompanyats a partir de 3 anys. 
Però la principal novetat d’aquesta temporada és el naixement de Grandvalira Resorts, la marca paraigua que incorporarà tota l’oferta de Grandvalira i d’Ordino Arcalís. Fruit d’aquesta fusió es crea el nou forfet de Grandvalira, que permetrà esquiar de forma il·limitada a Arcalís i a Grandvalira. El director de Grandvalira Nevasa, Alfonso Torreño, va destacar que el concepte global Grandvalira Resorts permetrà mostrar que Arcalís manté la seva identitat de marca però la gestió serà única. De la seva banda, el director de l’estació ordinenca, Xabier Ajona, va assenyalar que Grandvalira i Arcalís són productes “molt complementaris” tot i que “molt diferents”. Per aquest motiu va indicar que la marca paraigua “ens ajuda a reforçar la nostra oferta sense perdre la identitat pròpia de cadascú” i al mateix temps facilita la internacionalització del camp de neu ordinenc. Per Arcalís, aquesta és la temporada de la consolidació de les inversions fetes els darrers dos anys, principalment el teleesquí, el telecabina Tristaina i l’ampliació de la xarxa de neu. Amb tot, de cara a aquest hivern oferirà novetats (el cost de les quals Ajona no va xifrar) en la millora dels productes per a infants, restauració i maquinària. També s’estrena la pista vermella al sector de la Coma i es modifica la pista de les Canals.
Davant d’aquest context, Pal Arinsal afronta la temporada fent valer la seva aposta per oferir activitats a l’hivern i a l’estiu, i es converteix així en el motor econòmic de la parròquia (a la Massana només hi ha dos locals buits i el 63% del personal és resident, va defensar el director, Josep Marticella). Aquesta estació petita, amb caràcter “humà”, ha invertit per aquest hivern 3 milions d’euros destinats fonamentalment a canons de neu, màquines trepitjaneu, ampliació de pistes, millora de la restauració i d’altres serveis. Marticella va posar en relleu la qualitat que ofereix el camp de neu i va defensar el producte diferenciat respecte de la resta. 

Ordino Arcalís preveu obrir el 15 de novembre, si les condicions meteorològiques ho permeten. Pal Arinsal i Grandvalira ho faran el 30 de novembre.

A l’expectativa per la situació a Catalunya

S’hi va referir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, a l’inici de la presentació de la temporada. El sector està a l’expectativa de la situació a Catalunya. Marticella es va mostrar preocupat, encara que va acceptar que tot és incert, i espera que es pugui viure l’hivern amb tranquil·litat. També Torreño confia que no afectarà Andorra i que la crisi es podrà resoldre aviat, tot i que no és una qüestió que estigui a l’abast del Principat. Ajona, de la seva banda, va dir que cal estar atents, ja que és el mercat principal, i buscar alternatives en cas d’una afectació important. Els directors de les estacions també van dir que sembla que la fallida de Thomas Cook s’ha pogut reconduir i no es preveu una afectació greu aquesta temporada, tot i que Torreño va indicar que caldrà veure què passa en el futur. Marticella va afegir que encara que el client britànic és bàsic per a Arinsal, es treballa amb diversos agents i cada cop hi ha més client individual.

 

temporada d'esquí
estacions
esquí
Grandvalira
Pal Arinsal
arcalís

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte