Les jornades Andorra a Taula arriben a la 15a edició amb la previsió de tornar als 6.000 menús venuts
La Unió Hotelera d’Andorra ha presentat avui la 15a edició de l’Andorra a Taula, una iniciativa que pretén ser un “dinamitzador” d’una època especialment complicada per al sector de la restauració com és la tardor. En aquesta ocasió, són 32 els establiments que s’han sumat a les jornades gastronòmiques, i la previsió de la Unió Hotelera, segons ha dit el seu director, Jordi Pujol, és que aquest any es tornin a vendre al voltant de 6.000 menús, una xifra que “seria similar als menús que es venien en les edicions anteriors a la pandèmia, que solien ser d’entre 6.000 i 7.000”.
Pujol ha assegurat que se sent “molt orgullós” dels 3.000 menús que es van vendre l’any passat durant les jornades, tenint en compte la situació tan complicada que s’estava vivint. La progressiva recuperació del sector permet tenir aquesta vegada uns bons auguris, i fins i tot s’espera que la proporció entre clients nacionals i turistes pugui inclinar-se una mica en favor d’aquests últims: “normalment la proporció és 80%-20% en favor dels clients nacionals, però cada vegada hi ha més demanda de fora i podríem arribar al 75%-25%”.
Els restaurants que hi participen són de totes les parròquies menys Encamp, on els establiments “són petits i molts adreçats a la clientela habitual”. Pel que fa als menús oferts, la seva composició es basa en productes de temporada i proximitat i els preus oscil·len entre els 25 i els 40 euros.