Diari digital d'Andorra Bondia
Carme Moles va iniciar la seva tasca com a defensora de l’afiliat el passat setembre.
Carme Moles va iniciar la seva tasca com a defensora de l’afiliat el passat setembre.

L’impagament de les prestacions, consulta principal dels afiliats


Escrit per: 
M.P.A. / Foto: Jonathan Gil

L’impagament de les prestacions de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) i les altes mèdiques són els principals temes de consulta dels afiliats que acudeixen a la defensora de l’assegurat, Carme Moles. 
Fa tot just un mes que Moles va començar a exercicir les seves funcions, després que el 22 d’agost fos nomenada defensora de l’assegurat. Des de llavors ha rebut una mitjana de tres o quatre consultes a la setmana, una xifra que segons ella se situa en la línia del que va recollir l’informe del mediador de la CASS. La seva missió principal, explica, de cara a l’assegurat, és escoltar la seva consulta, queixa o demanda i posteriorment donar les explicacions oportunes sobre la decisió que ha pres la CASS. Quant a la institució, la finalitat és, d’una banda, verificar si la decisió que ha pres la CASS és adequada o no a la legislació i, de l’altra, suggerir alguns canvis per al millor funcionament del servei que la institució ofereix. En aquest sentit, manifesta que “no es detecten gran errades a nivell de l’actuació de la CASS”. Per aquest motiu, atribueix que hi hagi poques persones que hi acudeixin al fet que les coses es fan bé des de la institució. 
Moles considera que el nom de defensor és molt més encertat que el de mediador perquè és més ajustat al que realment es fa en la pràctica. Pel que fa als canvis introduïts en el protocol d’actuació del defensor en relació al del mediador, subratlla que el més significatiu és el d’accelerar els tràmits, de manera que en el termini d’un mes s’ha de donar resposta a la demanda de l’assegurat. Així, explica que un cop rep la demanda de l’afiliat demana el seu expedient al servei corresponent de manera que a la setmana següent ja se’l pot estudiar i pot citar-lo per explicar-li el perquè de la decisió presa per la institució o bé, si és el cas, quins passos ha de donar per subsanar possibles errors. 
Per realitzar la seva tasca, Moles considera fonamental la col·laboració del personal que treballa a la CASS, que és qui en moltes ocasions deriva als usuaris al defensor. Destaca la bona acollida de la seva figura tant per part dels afiliats com dels treballadors de la Seguretat Social. Igualment, considera que la figura del defensor és força coneguda. 
La defensora de l’assegurat també fa notar que en ocasions les consultes que li arriben no tenen a veure directament amb la CASS, però que igualment intenta aconsellar els usuaris donada la seva condició d’advocada. 

impagament
prestacions
afiliats
consulta
Carme Moles

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte