Diari digital d'Andorra Bondia
L’L4, entre Andorra la Vella i el Pas de la Casa, tindrà des d’avui una freqüència de pas de trenta minuts en lloc de seixanta.
L’L4, entre Andorra la Vella i el Pas de la Casa, tindrà des d’avui una freqüència de pas de trenta minuts en lloc de seixanta.

L’incompliment dels horaris genera una de cada quatre queixes del bus


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

Una de cada quatre queixes que els usuaris de les línies nacionals d’autobusos han fet arribar tant al Govern com a les companyies que presten el servei és deguda a l’incompliment dels horaris, segons es desprèn de les dades facilitades des de l’executiu i des de les empreses concessionàries. 
Concretament, en les tres primeres setmanes de funcionament des de la posada en marxa de les noves línies, el 2 de setembre passat, i abans dels primers canvis en algunes línies decidits la setmana passada, el departament de Transport va comptabilitzar fins a 66 queixes, 16 de les quals (24,24%) per l’incompliment d’horaris.
Precisament, pel que fa a aquesta qüestió, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ja va dir després de la reunió de valoració de la setmana passada amb les adjudicatàries (no de la comissió de seguiment, la constitució de la qual l’ha d’aprovar l’executiu aquesta setmana) que era un tema de solució complicada. I és que com van posar de manifest les companyies, hi ha punts dels recorreguts on, ja sigui per la densitat del trànsit o l’estacionament incorrecte de vehicles, es dificulta la maniobra i s’alenteix el pas dels autobusos.
D’altra banda, des de Transport, d’on es va voler remarcar que el volum de queixes “és un percentatge molt baix en comparació amb els usuaris que hi ha”, es va explicar que el 57,58% de les queixes, 38, fan referència a qüestions que són competència del Govern mentre que el 42,42% restant, 28, són per temes de responsabilitat de les companyies concessionàries del servei, com és el cas de les queixes per l’incompliment d’horaris, que representen el 57,5% d’aquestes 28.
Completen el podi de les queixes rebudes dos aspectes lligats a l’L4, la línia que cobreix el servei entre Andorra la Vella i el Pas de la Casa, i que en aquest cas serien competència del Govern. D’una banda hi ha hagut 12 reclamacions per qüestions relacionades amb l’inici i el final de l’L4, el 18,18% del total, i fins a 8 queixes, el 12,12% de les rebudes, demanant una millora en les freqüències d’aquesta línia. Precisament, aquests dos aspectes s’haurien de solucionar des d’avui mateix, quan es faran efectives les millores acordades la setmana passada que suposaran l’ampliació de l’inici i el final del servei i una freqüència de pas de cada trenta minuts en lloc dels seixanta que hi havia fins ara.
Els canvis posats en marxa des d’avui també donen resposta a dues qüestions que havien generat 6 reclamacions cadascuna, i per tant un 18,18% del total, com són la manca de servei a l’avinguda del Pessebre i la zonificació tarifària que hi havia a Canillo i que comportava l’aplicació d’un preu diferent en funció de la parada malgrat que aquestes formessin part del nucli del poble de Canillo. La supressió de l’L3, que unia la capital i Soldeu, i la seva substitució per la posada en marxa de la nova línia Circular entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany permetrà donar servei a l’avinguda del Pessebre, mentre que a totes les parades del poble de Canillo s’aplicarà la mateixa zonificació.
Pel que fa a la resta de queixes, tres (4,55%) fan referència al Bus lliure i a la capacitat dels autobusos, i tres més al canvi d’abonaments que ha calgut fer amb la nova concessió. Qüestions com el canvi de trajecte, el cobrament incorrecte, l’incompliment de serveis i la millora de L5, la que connecta Andorra la Vella i Arinsal, han comportat dues queixes (3,03%), mentre que també s’ha comptabilitzat una reclamació (1,52%) per temes com el soroll, la conducció del conductor, la millora dels horaris d’inici i final de servei i l’educació del conductor.

l'incompliment
horaris
genera
quatre
queixes
bus
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic