Diari digital d'Andorra Bondia

L’Update de Crèdit recomana fixar-se en l’exterior per innovar en el comerç


Escrit per: 
M. M. / Foto: Agències

Els organitzadors de l’Update 2010 de Crèdit Andorrà, Alfons Cornella i Antonella Broglia, van transmetre ahir a l’empresariat un missatge clar perquè millori la productivitat del sector del comerç: “És important obrir els ulls i mirar a fora.”

Els dos comunicadors van oferir ahir la quarta edició de la trobada, que, a diferència de les tres anteriors, anava encarada a un tema molt concret: les noves tendències del comerç d’arreu del món. La immediatesa, la transparència i l’ús de les noves tecnologies són alguns dels factors que van analitzar en les deu ponències curtes, ofertes davant d’uns 120 directius, emprenedors i professionals de l’economia andorrana.
Broglia va incidir en la importància d’analitzar la situació “des del punt de vista del comprador”, que, segons la consultoria d’Infonomia, exigeix immediatesa i transparència i concep la compra com una activitat social. També va exposar “la ciència del shopper marketing”, consistent a estudiar els hàbits dels clients per establir qüestions com ara la col·locació dels productes als passadissos i la presentació de la informació de cada article. Un altre recurs que va apuntar per satisfer les necessitats del comprador va ser la venda automàtica, que permet a les botigues tradicionals col·locar màquines per poder vendre les 24 hores del dia o bé oferir articles especials en èpoques determinades, com ara per Sant Valentí.
Les noves tecnologies van tenir un pes important en les ponències de l’Update, com una eina de contacte directe amb els compradors, que encara agafa més embranzida amb les xarxes socials, com ara Facebook i Twitter. Cornella va constatar que “el 40% de la gent que compra on line va a recollir off line” i que la població espanyola és “tres vegades més propensa a comprar via internet que fa cinc anys”. Així, el president d’Infonomia va apuntar les grans possibilitats que obren els catàlegs virtuals, que alhora permeten conèixer els hàbits del consumidor. Internet també ofereix moltes possibilitats per publicar ofertes concretes i fer una “compra social”, ja que els teus amics poden opinar on line abans que adquireixis el producte.
Així mateix, les noves tecnologies faciliten les opinions i les ressenyes, un apartat que, segons Cornella, genera una gran confiança entre els clients. “El 90% dels compradors on line estan més disposats a escoltar l’opinió d’un desconegut que del mateix venedor”, va afirmar el comunicador, que va matisar a més que aquest sistema ofereix la possibilitat de tenir no una, sinó milers d’opinions i puntuacions dels usuaris.
El director de l’àrea de banca comercial de Crèdit Andorrà, Jordi Cinca, va tancar l’acte defensant la salut del comerç andorrà. Cinca va apuntar que “el preu és important, però no és l’únic que s’ha de tenir en compte”, i va animar l’empresariat a “ser valent per invertir” i per “qüestionar” realitats com ara els horaris comercials i l’agrupació del col·lectiu.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte