Màrqueting emocional per millorar l’atenció al client
Com aplicar la intel·ligència artificial a l’experiència del client és el que es van preguntar els assistents a les Conferències d’Innovació a Andorra, organitzades per Pyrénées Andorra i Enzyme Advising Group, amb col·laboració d’Actua, la Universitat d’Andorra, Andorra Telecom, FEDA i el Comú de Sant Julià de Lòria.
L’expert en màrqueting relacional i experiència amb el client, Juan Carlos Alcaide, va ser un dels dos ponents que va participar en la jornada. Sota el títol L’experiència de client: com canvien els negocis de retail i turisme a través de la personalització, va parlar sobre com el Big Data i la gestió de bases de dades poden millorar l’experiència amb el client, per exemple creuant les xifres d’estoc amb la previsió del temps perquè en els dies de pluja la botiga disposi de més impermeables.
“A tots ens agrada jugar”, explicava Alcaide, “i la compra lúdica té clarament una relació amb la interacció amb els productes”. L’expert va assegurar que és molt positiu crear un ambient on els clients puguin tocar i jugar amb els objectes, per permetre’ls passar una estona agradable i “comprovar que la compra que fan és racionalment adequada i emocionalment plaent”.
A l’acte hi van participar més d’una vuitantena de persones, entre empresaris, membres d’Actua i estudiants de la Universitat d’Andorra. La jornada va cloure amb una taula rodona en la qual va participar el ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació en funcions, Gilbert Saboya.