Diari digital d'Andorra Bondia
L’assignatura Créixer en valors s’ha començat a impartir aquest curs 2023-2024.
L’assignatura Créixer en valors s’ha començat a impartir aquest curs 2023-2024.

Més alumnes a Créixer en valors que a Religió, 958 enfront 771


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Agències

La nova assignatura Créixer en valors, que s’ha posat en marxa aquest curs 2023-2024, ho ha fet amb bon peu, segons destaca el secretari d’Estat d’Educació, Josep Anton Bardina. Així, un total de 958 infants de primer a segon de primera ensenyança del sistema educatiu andorrà l’estan cursant, mentre que són 771 els que fan Religió. En percentatges, poc més d’un 55% ha triat, doncs, l’alternativa a la religió. Tot i així, atenent les dades facilitades per Educació, el curs passat 2022-2023 van ser 680 els estudiants de primera ensenyança que van cursar Religió. En aquest sentit, cal tenir en compte que la primera comunió marca un punt d’inflexió perquè un cop realitzada és quan baixa més el nombre d’alumnes que fan Religió i que es passen, per tant, a la matèria alternativa.

Segons Bardina ja s’ha fet una primera valoració sobre el funcionament de Créixer en valors amb la directora del departament d’escola andorrana i formació andorrana, Olga Moreno, un projecte que ofereix una sèrie de continguts que es desenvolupen al llarg de tota la primària i que s’estructuren amb una graduació de creixement en l’àmbit de les humanitats, de la relació amb un mateix, amb els altres i l’entorn i també gestió de les emocions, entre d’altres.  

Contingut transversal
En aquesta primera valoració, però, ja s’han detectat diversos aspectes que podrien comportar una reestructuració del programa que s’ofereix. Així, una de les qüestions que s’han valorat és que “molts d’aquests continguts que s’estan treballant ara des de Créixer en valors, també es poden treballar des d’un aspecte molt grupal com és la tutoria de classe”. I és que ara passa que hi ha alumnes que estan a Créixer en valors i d’altres a religió, però l’ideal seria que tant uns com altres treballessin conjuntament alguns dels continguts de l’alternativa a la religió. És per aquest motiu, que es farà una valoració d’aquest programa i es destriarà quins d’aquests continguts es poden treballar interdisciplinàriament, ja sigui des de l’àrea de tutoria o des d’algun altre moment de l’acció d’escola.

De tota manera, el secretari d’Estat també reconeix que des de l’assignatura de religió des d’una visió humanística també es treballen “coses similars”. Aspectes com ara l’empatia, assenyala, que també surten quan s’està fent classe de matemàtiques. D’aquí, doncs, que s’hagin d’anar ajustant els continguts tal com s’ha dit.

Eines en francès
L’altre aspecte que també s’ha valorat “molt positivament” és que ja des del començament de curs es va dotar les escoles del programa sencer, un programa, recorda Bardina, que s’havia construït l’any anterior. “I és un programa fet en català, amb eines en català”. I el que s’ha demanat ara és s’introduïssin recursos lligats a Créixer en valors en francès per tenir en compte també “el tema del component lingüístic a l’escola”. És per això que s’està analitzant quins d’aquests recursos es podrien adequar més i de quina manera es podria introduir el francès.

Segons el secretari d’Estat d’Educació, sempre s’està en una dinàmica contínua de revisió dels programes des del vessant tècnic pedagògic. L’objectiu és potenciar el que està funcionant bé i ajustar i adequar allò que es veu necessari canviar.

alumnes
Créixer en valors
religió

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte