Diari digital d'Andorra Bondia
L’Ajuntament ha expressat el malestar pel funcionament d’aquest transport públic.
L’Ajuntament ha expressat el malestar pel funcionament d’aquest transport públic.

Millores al servei de transport públic entre la Seu d’Urgell i Barcelona


Escrit per: 
Redacció/Foto: Ajuntament de la Seu d'Urgell

Els darrers mesos, diferents veïns i veïnes de la Seu, usuaris del servei ofert per Alsa en la línia Andorra-la Seu d’Urgell-Barcelona, han traslladat a l’Ajuntament el seu malestar pel funcionament d’aquest transport públic. El problema que es produïa afectava els propietaris del títol de transport T 10/120, als qui el conductor no els deixava accedir a l’autobús fins que no ho havien fet prèviament els usuaris que havien comprat el seu bitllet senzill en taquilla. Aquest fet alguna vegada havia provocat que, tot i ser dels primers a arribar a l’estació d’autobusos, els usuaris amb la T 10/120 no havien pogut pujar a l’autobús, ja que aquest s’havia omplert amb els viatgers que havia comprat el bitllet senzill. El procediment era motivat perquè existeix un sistema de reserva prèvia de bitllets, que fa que aquests usuaris tinguin prioritat sobre la resta, entre ells els que fan ús del títol de transport.
Per solucionar el problema l’Ajuntament ha efectuat diverses accions. L’alcalde Jordi Fàbrega va posar-se en contacte i enviar cartes exposant el problema i demanant que se solucionés al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; al secretari general d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín; i a l’empresa adjudicatària del servei, ALSA. Paral·lelament, el vicealcalde de la Seu d’Urgell i diputat al Parlament de Catalunya, Francesc Viaplana, va contactar amb el sotsdirector general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamin Cubillo, i es va reunir al Parlament amb el Conseller de Territori i Sostenibilitat.
Aquestes accions coordinades de l’equip de govern de l’Ajuntament han donat el seu fruit aquesta darrera setmana. Un cop el departament de Territori i Sostenibilitat ha fet les comprovacions i gestions pertinents amb l’empresa concessionària del servei per tal d’aclarir els fets. D’aquesta manera, per tal de solucionar aquesta  problemàtica s’han pres diverses mesures, com augmentar la capacitat del servei aquells dies en què es detecti que la demanda superi l’oferta. El departament ha demanat a l’operador que reforci els serveis si detecta que la capacitat ofertada en algun moment no és la suficient, per tal que ningú es quedi a terra sense servei. S’ha donat la instrucció a tots els conductors per tal que pugi la gent a l’autobús per ordre d’arribada i no primer els que tenen bitllets senzills. S’han ajustat els horaris per tal de donar un millor servei i no saturar aquesta línia amb usuaris que tenen altres destinacions finals. De cara al futur, i mentre no entri en vigor la integració tarifària i la T-mobilitat, el Departament està treballant amb l’objectiu que els propietaris dels títols de transport (en aquest cas la T 10/120) puguin reservar telemàticament prèviament el seu seient, fet que garantiria el coneixement de les places necessàries a l’operadora per poder planificar millor el viatge. L’equip de govern de l’Ajuntament es mostra satisfet amb aquestes mesures, així com amb la bona predisposició del departament de Territori per cercar les solucions. 

 

millores
servei
transport públic
entre
Seu d’Urgell
Barcelona
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic