Diari digital d'Andorra Bondia
Usuaris a l'atracció estrella del parc: el Tobotronc.
Usuaris a l'atracció estrella del parc: el Tobotronc.

Naturland tanca l'estiu amb un 1,5% més d'ingressos que abans de la pandèmia


Escrit per: 
Redacció / Foto: Naturland

Naturland ha tancat un estiu amb un nivell d'ingressos històric. Fins ara, les millors dades registrades eren les de l'estiu del 2019, però segons s'ha informat mitjançant un comunicat enguany la facutració s'ha superat en un 1,5%. Tot plegat coincidint, també, amb la temporada de canvi de marca. Ara fa dos anys des del parc es va informar que en els 84 dies d'obertura estival, entre el 20 de juny i l'11 de setembre s'havia arribat als 1,9 milions de facturació. Enguany, la temporada ha estat més curta, entre l'1 de juliol i 12 de setembre, i és en la comptabilització d'aquest període que s'ha comptabilitzat l'increment d'ingressos. Des de Naturland també s'ha assenyalt que en relaicó amb el mateix període de l'any passat la diferència és encara molt més àmplia: un 27% més.

Pel que fa a la despesa mitjana per client, ha pujat un 45% en comparació amb el 2020 i un 68% comparat amb el 2019. Gràcies a aquests números s'ha pogut tancar la millor temporada d'estiu de la història de Camprabassa en quant a recaptació. Segons s'ha indicat, la temporada d'estiu suposa el 53% del volum de negoci de tot l'any.

Conscients que els resultats són positius i que estan alineats amb la resta d'indicadors turístics del país, des de Naturland es mostren molt satisfets per aquestes xifres. I és que no només mostren un senyal de la recuperació econòmica d’Andorra, sinó que fan presagiar  una bona temporada d’hivern i encarar-la amb molt optimisme. La xifra de visitants ha estat molt similar a la de l’any anterior, si bé s’ha hagut de penjar el cartell de complet en diferents dies d’agost, abans de l’obertura diària de les instal•lacions, per garantir l’aforament i el bon funcionament del centre, millorant l’experiència del client.

El canvi en la política comercial, amb el suport de la nova campanya i dels canals de venda online, han estat els factors clau per aconseguir aquests resultats. És a dir, la nova estratègia ha estat decisiva per començar a posicionar Naturland com un destí de natura alineat amb les noves necessitats dels viatgers, un dels objectius que es marcaven en el full de ruta. 

D’aquesta manera, s’ha potenciat la compra dels paquets d'activitats, prioritzant que la gent romangui més temps al centre, fet que ha contribuït que la despesa del client sigui superior. 

Enguany s’ha promogut més intensament la compra a través de la web pròpia, com a garantia per poder dur a terme les activitats. Així, per a accedir al Tobotronc s’ha continuat amb la limitació d’un viatge per persona i sempre amb reserva prèvia, amb l’objectiu d’assegurar el viatge a totes les persones, evitant aglomeracions i gestionant eficientment les cues. El producte més venut ha estat l’entrada Aventura, que té un cost de 35 euros i inclou el passi al Tobotronc i a activitats a les dues cotes. 

Un altre factor a tenir en compte ha estat la bonança meteorològica que ha imperat aquest estiu a Andorra, sense tempestes fortes que hagin obligat a aturar les activitats, amb temperatures moderades i jornades assolellades. De fet, no s’ha hagut de tancar cap dia les instal·lacions. 

Quant a les noves activitats, com ara l’hípica o els circuits de MTB, han tingut molt bona acceptació entre els usuaris. Tot i ser el primer any de la posada en marxa d’aquestes propostes, la satisfacció general és molt positiva tant per part dels clients, com de l’equip gestor. D’aquesta manera, es continuaran potenciant i es perllongaran, integrant-les a una oferta que esdevindrà anual. 
A més, s’ha generat una nova tarifa per als més petits, de 3 a 6 anys, que han vist com el ventall de possibilitats s’ha ampliat amb nous productes. L’acceptació ha estat molt bona per part d’aquest col·lectiu, que han trobat un lloc amb activitats adequades a la seva mida i edat. 

Reconeixements

La majoria de les persones que ha qualificat de positiva o molt positiva la seva experiència ho fa valorant la gestió de les reserves al Tobotronc, la varietat d’activitats, l’espectacularitat de l’entorn, així com la gastronomia i l’atenció al client.

Aquestes valoracions dels clients es veuen plasmades en els reconeixements que rep el centre. En aquest sentit, enguany el Tobotronc ha estat guardonat com a una de les destinacions destacades en la seva categoria. El reconeixement Tripadvisor Travellers Choice gratifica les destinacions millor apreciades i en aquest cas, el Tobotronc se situa entre el 10% de les millors al món. 

Cal tenir present que Naturland continuarà obert els caps de setmana amb propostes a les dues cotes fins a la temporada d’hivern, quan es reprengui l’activitat a l’estació d’esquí nòrdic Naturland - La Rabassa. Fins aleshores, també s’ofereixen les activitats d’hípica, i els serveis gastronòmics del restaurant la Borda de Conangle, a la Cota 2000, de dimecres a diumenge. 

S’estan acabant de perfilar les novetats que acompanyaran l’activitat a l’estació d’esquí i que proximament es podran anunciar, i s’han programat activitats lúdiques alternatives de lleure durant la tardor i en dates assenyalades, que completaran l’oferta habitual del centre. 

El projecte del Centre Eqüestre i la reconversió del Prat de Conangle i les seves infraestructures continua en marxa, i es podran veure alguns canvis aquest hivern. 

Andorra
Naturland
balanç
estiu
xifres
històriques
record

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte