Diari digital d'Andorra Bondia

Naturlàndia tanca el desembre amb un increment del 130% en la venda de forfets d'esquí de fons


Escrit per: 
Agències

Les xifres de tancament del 2010 a Naturlàndia són molt positives, segons ha declarat el director de l'ecoparc temàtic, Ricardo Masegosa, que calcula un increment del 33% de la facturació respecte de l'any passat.

L'augment més important, però, és el que ha patit l'esquí de fons, que durant el darrer mes de l'any ha registrat un 130% més de vendes que el desembre del 2009, passant així d'uns 400 forfets venuts a prop de 1.000. Per la seva banda, el Tobotronc continua augmentant els viatges que fa al mes, però a un ritme més moderat, ja que ha crescut en un 18%, arribant així a les 7.800 baixades al desembre. De cara a aquest 2011 acabat d'estrenar, el parc temàtic aposta fort per les activitats al parc de neu, especialment l'esquí de fons i el biatló que inclou el tir al blanc amb escopetes làser, que es començarà després de festes. També es volen potenciar les sortides nocturnes, com són les excursions amb motos de neu, amb l'eruga, fent esquí de fons, raquetes o en trineu de gossos.

El Tobotronc continua sent el major atractiu de Naturlàndia, i un any més ha incrementat el nombre de viatges, però actualment la resta d'activitats per al públic de l'ecoparc han guanyat protagonisme, especialment l'esquí de fons. El tobogan més llarg del món ha realitzat durant el desembre 7.800 viatges, un 18% més que els que va fer durant el mateix mes de l'any passat. Aquestes xifres evidencien un últim mes de l'any amb resultats molt positius, tot i que el pont de la Puríssima no va ser precisament favorable per a Naturlàndia a causa de la pluja. A banda dels dos grans eixos del parc, que són el Tobotronc i l'esquí de fons, la resta d'activitats complementàries també han patit un increment important respecte de l'any passat, que al desembre se situa entre el 35 i el 40%, gràcies al fort atractiu dels trineus de gossos i els tobogans de neu.

Encara no es poden donar per tancades les xifres del 2010 perquè falta alguna auditoria, però el director del parc, Ricardo Masegosa, assegura que no variarà gaire del que ja s'ha calculat, que és un increment del 33% respecte el total del 2009. L'esquí de fons ha estat l'aposta més important d'aquesta temporada, amb campanyes de promoció com a esport segur i de família, i han tingut un efecte realment positiu, donant uns resultats del 130% més que l'any passat en aquest darrer mes. Durant el desembre del 2009, Naturlàndia va vendre uns 400 forfets, mentre que al 2010 ha quedat prop dels 1.000, d'entre els quals, entre el 6 i el 7% són de temporada. En part, l'èxit es deu a que les estacions de Catalunya no tenen encara bona neu i, per tant, durant el Nadal els esquiadors professionals han anat a les pistes de Naturlàndia a entrenar.

L'aposta per l'esquí de fons no acaba aquí, però, i es vol continuar captant visitants per a aquesta disciplina, ja que és el que està en el seu punt àlgid. D'una banda, després de Reis s'iniciarà el biatló d'esquí de fons i tir al blanc amb escopetes làser, que va dirigit sobretot als joves que troben a faltar alguna cosa més en aquest esport. Masegosa ha indicat que ja han rebut moltes trucades interessant-se per l'inici d'aquesta activitat, ja que a més d'aportar un plus d'emoció, no suposa cap tipus de risc perquè les escopetes són del tot inofensives. També ha aclarit que és una bona opció perquè no suposa una inversió massa elevada, i que si no s'ha començat abans ha estat perquè les armes han trigat a arribar i perquè no s'ha cregut apropiat iniciar una activitat així en plena temporada nadalenca, quan hi ha una afluència de gent molt important.

Més activitats per als clients de Naturlàndia
A banda d'això, les sortides nocturnes són una altra via que es vol promocionar fortament. Les que es fan practicant esquí de fons es faran per a aquells que ja tinguin un bon nivell, però a part, també s'oferiran, durant les nits de lluna plena, recorreguts amb raquetes, trineus de gossos, motos de neu o a dins l'eruga, que inclouran sopar al refugi de la Rabassa o al restaurant del camp base.

Segons el director de Naturlàndia, hi havia una mancança d'oferta d'activitats per als nens d'entre cinc i dotze anys, i és per aquest motiu que s'han volgut incloure els circuits amb poni amb exercicis de psicomotricitat, com és que els petits hagin d'indicar per quina banda dels pals han d'anar, o que s'hagin d'ajupir quan passen per sota d'una banderola, o canviar de banda el barret de Papa Noel que troben pel camí. D'aquesta manera, s'aconsegueix que el recorregut de quinze minuts guanyi en emoció.

Públic en expansió
Quant al mercat que encara cal potenciar més, queda pendent el públic que pot anar al parc ecotemàtic entre setmana. Per això, Naturlàndia vol cridar l'atenció dels grups de gent gran i enfocar-se també cap a les empreses, oferint-se per activitats de grup que es presentin com a incentius per als treballadors. D'aquesta manera es vol aconseguir que durant els dies laborables el parc mantingui un bon nivell de visitants.
 

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte