Diari digital d'Andorra Bondia

Nou servei d’assessorament per a la sol·licitud d’ajudes


Escrit per: 
M. F.

Les dificultats que algunes persones tenen per omplir els diferents formularis per demanar una ajuda social han motivat que el Comú d’Andorra la Vella hagi decidit posar en marxa, a partir de la setmana que ve, un sistema que servirà per ajudar els sol·licitants.

Així, tal com van exposar la cònsol major i consellera de Social, Rosa Ferrer, i la cap de l’àrea de Social, Montserrat Altimir, les persones que ho necessitin es podran adreçar ja la setmana que ve al departament de Social del Comú, situat a la tercera planta de l’edifici Clara Rabassa, entre les 10.00 i les 13.30, per rebre aquest suport en la tramitació de les sol·licituds.
El personal no només assessorarà sobre els formularis comunals, sinó que també prestaran ajuda amb els del Govern. De fet, el Comú s’ha posat en contacte amb l’executiu per demanar la col·laboració del personal de Salut i Benestar. La intenció de la corporació comunal és fer un registre i, mensualment, una valoració per veure les millores que es poden fer en els formularis per a la seva possible modificació. Aquest control també servirà per valorar la continuïtat o no d’aquest nou servei.
Tant Ferrer com Altimir van posar en relleu que cada vegada més els dossiers per demanar alguna ajuda s’han anat complicant i això ha fet que hi hagi moltes persones que tenen dificultats per omplir-los.
Ferrer va assenyalar que no esperen un increment de les demandes d’ajudes arran de la posada en marxa d’aquest
nou servei de suport i va recordar que durant el primer trimestre de l’any el departament de Social del Comú ha tramitat un centenar de dossiers, tant
de nous casos com de seguiment. Aquesta xifra suposa un increment respecte de les xifres registrades anteriorment, segons va destacar la consellera de Social.
En aquests dossiers hi ha diferents perfils de beneficiaris. Així, Altimir va esmentar tant persones que demanen exoneracions per fer alguna activitat de les que ofereix la corporació o d’algun servei concret com gent que s’adreça al Comú per sol·licitar alguna ajuda puntual.
Quant al menjador social, Altimir va posar en relleu que des que es va posar en marxa al mes d’abril s’ha atès una vintena de casos, tretze dels quals s’han derivat al ministeri de Salut i Benestar. Dels altres set n’hi ha quatre que no estaven ben regularitzats administrativament i la resta, és a dir, tres, han estat atesos directament pel professional del mateix Comú.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic