Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la presentació de la nova campanya de seguretat viària 'Una tardor per conscienciar dels perills de la carretera'.
Un moment de la presentació de la nova campanya de seguretat viària 'Una tardor per conscienciar dels perills de la carretera'.

Nova campanya de seguretat viària centrada en els perills de l'alcohol i les distraccions al volant, que concentren el 40% dels accidents


Escrit per: 
Agències / Foto: A.S.

El Govern, juntament amb el departament de Mobilitat, i l'Automòbil Club Andorra (ACA), ha presentat, aquest dijous als cinemes Illa Carlemany, la nova campanya de seguretat viària 'Una tardor per conscienciar dels perills de la carretera'. La campanya consta de diferents espots encarats als joves que es difondran a través de les xarxes socials i d'un altre més impactant que es passarà al cinema abans de les pel·lícules, encarat a un públic d'entre 30 i 60 anys. Un dels motius d'aquesta campanya, són els 600 accidents de trànsit que hi va haver el 2019, dels quals, al voltant d'un 40% van ser a causa dels efectes de l'alcohol i drogues i per distraccions al volant, i forma part de la campanya de tres anys 'Missió Zero Accidents' que va llençar l'ACA l'any passat. A més, tal com ha indicat el ministre d'Ordenament Territorial, gràcies a la base de dades d'accidents de trànsit la campanya es llença aquest octubre perquè a la tardor és quan "hi ha una major concentració d'accidents", uns 250 del total que hi va haver l'any passat.

Un dels objectius, era fer tipus d'anuncis per a públics diferents. Per aquest motiu, les càpsules que es passaran a les xarxes socials estan protagonitzats pels joves pilots de l'ACA, Raul Ferré i Edgar Montellà. Torres ha indicat que aquests joves són persones corren molt a les carreteres en circuits tancats i donen la imatge "que en situacions normals s'ha de ser molt prudent i conscient dels perills que pot suposar tenir un accident". De fet, el director de la campanya, Héctor Romance, ha explicat que van intentar aglutinar amb aquestes càpsules les idees que tenien des del departament de Mobilitat. "La idea era que un pilot d'Andorra, expert en conducció, doni consells per refrescar la memòria a conductors novells i també als quins ja porten uns anys" i van adquirint mals hàbits i mals comportaments, ha dit.

A més, la campanya també inclou un espot publicitari d'impacte per arribar al gran públic per passar-lo a la gran pantalla abans de les pel·lícules. L'anunci tracta d'una parella que va sopar a fora i pren una ampolla de vi i partir d'aquí sorgeixen unes conseqüències. Romance ha apuntat que volen transmetre el missatge de que "no deixis que la teva vida es converteixi en un malson per una mala decisió d'una nit". D'altra banda, ha declarat que les gravacions de les càpsules, que s'han fet amb gent d'Andorra, es van iniciar abans de l'esclat de la Covid-19 i es van acabar ja amb la pandèmia. "Ens va afectar relativament, ja que vam poder rodar tal com estava previst, però amb mesures de seguretat i distanciament", ha afegit.

En l'acte, també han assistit els actors implicats en la seguretat viària com poden ser membres del Cos de Policia, de Bombers, agents de circulació comunals i membres de l'ACA. Així, el seu president, Enric Pujal, ha remarcat la bona relació que hi ha amb el Govern per fer "campanyes que són transversals i que arriben a molta més gent i amb més profunditat". Quant als anuncis, formen part de la campanya a tres anys que va llençar l'ACA el 2019 anomenada 'Missió Zero Accidents'. El primer any va tractar sobre els vehicles de dues rodes, i Pujal ha remarcat que des de la campanya no hi ha hagut més accidents mortals en moto a la via pública. Enguany tracta sobre la mobilitat amb vehicles, centrant-se en l'alcohol, drogues i les distraccions al volant i l'any vinent s'enfocarà en els vianants i la mobilitat en general. A més, Pujal ha volgut recordar que l'objectiu és aconseguir que hi hagi zero accidents a les vies públiques, tot i que ha comentat que aquí la gent encara no està tan conscienciada com en altres països sobre el fet d'agafar el cotxe i beure alcohol.

nova
campanya
seguretat
viària
centrada
perills
l'alcohol
distraccions
volant
concentren
40%
accidents
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic