Diari digital d'Andorra Bondia
L'edifici administratiu del Govern.
L'edifici administratiu del Govern.

Noves mesures laborals per al personal del Cos General i del Cos Especial de la carrera diplomàtica


Escrit per: 
Agències

Aquest dissabte ha sortit publicat un nou decret al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) referent a l’adopció de mesures excepcionals per la situació d’emergència sanitària causada pel coronavirus, aplicables en l’àmbit laboral al personal del Cos General i del Cos Especial de la carrera diplomàtica.

El decret del 14-3-2020 pel qual s’adoptaven mesures excepcionals addicionals per a la situació d’emergència sanitària causada pel coronavirus SARS-CoV-2 ja va establir de forma urgent l’obligatorietat dels treballadors públics d’estar disponibles per fer tasques i activitats diferents de les habituals del seu lloc de treball, i va encomanar als responsables de l’Administració general que ajustessin els horaris laborals dels seus equips i prenguessin les mesures escaients per tal de reestructurar els serveis corresponents quan fos necessari per acomplir els objectius de les mesures adoptades.

Aquest decret va ser d’aplicació immediata i, entre altres circumstàncies importants, va permetre donar un servei de resposta a la ciutadania per cobrir el Servei d’Atenció Ciutadana, donar suport de gestió al departament de Salut i Serveis Socials, reforçar el ministeri d’Afers Exteriors per donar resposta a la repatriació de treballadors temporers als seus països d’origen, o per col·laborar amb el departament encarregat de la gestió de les noves mesures econòmiques gestionades pel Govern. Tanmateix, l’afectació de l’emergència sanitària actual en l’activitat dels treballadors públics revela també necessari regular certs punts relatius a la jornada laboral, els sistemes de control horari i de feina o els sistemes de compensació de les hores, entre d’altres.

Horari de treball

Pel que fa a l’horari de treball del personal es flexibilitza per facilitar la conciliació laboral i familiar, per garantir el seguiment de la feina mitjançant el teletreball i per continuar prestant els serveis necessaris establerts fins que la situació d’excepcionalitat finalitzi. D’altra banda, els treballadors que efectuïn teletreball han de portar un registre de les tasques efectuades i traslladar-lo als seus caps; els que no puguin fer teletreball queden a disposició per treballar en altres tasques de departaments diferents si les seves circumstàncies familiars i de salut ho permeten. Tanmateix, els directors de departament, els caps d’àrea i responsables de serveis tenen l’obligació de facilitar les tasques que ha de dur a terme el seu personal en situació de teletreball i gestionar les necessitats que puguin sorgir.

Comput de les hores

En relació al còmput de les hores i jornades de treball no efectiu, les jornades laborals no efectuades per suspensió de l’activitat des de l’entrada en vigor d’aquest decret han de ser remunerades d’acord amb les regles següents: per una banda, la meitat de les hores no treballades han de ser remunerades per l’administració sota la figura del permís administratiu retribuït.

L’altra meitat de les hores no treballades ha de ser igualment remunerada i els treballadors públics les han de compensar mitjançant un sistema d’acumulació d’hores. Les hores no treballades s’acumularan en una bossa d’hores que el treballador ha de recuperar seguint un ordre de prioritats.

mesures laborals
personal
Cos General
cos especial
carrera diplomàtica
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic