Diari digital d'Andorra Bondia
Gent fent cua per ser atesa a l’oficina de Correus d’Andorra la Vella, ahir al matí.
Gent fent cua per ser atesa a l’oficina de Correus d’Andorra la Vella, ahir al matí.

Presència policial a Correus per evitar les cues dels darrers dies


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: Facundo Santana

La situació derivada de la crisi sanitària ha fet que l’oficina de Correus no doni l’abast per les persones que volen ser ateses i això ha generat llargues cues els darrers dies. Tenint en compte les mesures de distanciament social establertes pel Govern per fer front a l’epidèmia de coronavirus, dues patrulles de policia es van desplaçar ahir fins a la zona amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i ajudar en la gestió dels usuaris. 

Segons van informar des del cos, l’oficina d’Andorra la Vella ha limitat el nombre de persones que pot atendre a 60 al dia. En arribar, els clients han d’agafar número i han d’esperar el seu torn al carrer o, si ho prefereixen, poden aprofitar per anar a fer un encàrrec. Així, la funció dels agents és evitar que un gran volum de gent estigui fent cua al carrer, vetllar perquè entre aquestes persones hi hagi la distància aconsellada, que cada persona agafi un tiquet, i un cop s’ha arribat al número 60 indicar que tornin el dia següent perquè no podran ser atesos. 

Des de Correus es va informar que la causa de les cues són, principalment, les mesures adoptades arran de la Covid-19. Així, van exposar que amb la crisi sanitària s’ha aplicat una disminució de l’horari d’atenció al 50% i només s’atén el públic tres hores al dia. A més, els empleats que treballen ho fan en dies alterns, fet que provoca que només hi hagi activa la meitat de la plantilla. En tot cas, des d’aquesta empresa van exposar que la situació d’Andorra és la mateixa que la de la resta d’oficines que hi ha en territori espanyol, on les cues també són diàries.

La situació ha generat malestar entre els usuaris, que dimarts i ahir assenyalaven que caldria buscar mesures per evitar l’aglomeració de persones, tenint en compte que això pot ser un “focus de contagi”. Lamenten que ben d’hora al matí ja hi ha persones fent cua a la porta (parlen de les sis o dos quarts de set) i la majoria són residents que volen enviar diners als seus països d’origen i que eviten fer-ho a través dels bancs per les altes comissions que els cobren per fer una transferència. Reyes va estar a les portes de Correus fent cua dimecres i ahir. Diu que els darrers dies es van arribar a amuntegar al carrer fins a 140 persones (“les vaig comptar una per una”, afirma). La majoria d’elles, doncs, van haver de tornar el dia següent. Fins i tot una dona gran que els clients van deixar passar fins a davant de tot perquè no hagués d’esperar. “Quan això va succeir, però, ja eren les 12.30 hores i van decidir tancar l’oficina sense atendre-la”, fet que no li va semblar gens bé. L’endemà, la van atendre la primera, afegeix.

Reyes considera que caldria prendre mesures per evitar aquestes aglomeracions. De fet, exposa que és normal que es facin cues a l’inici de cada mes. És per això que agraeix la presència de la policia perquè permet guiar a ciutadania que s’espera.

Segons va explicar el ministre portaveu dimarts, el 90% de les activitats que es realitzen a Correus estan vinculades a gestions financeres i no pas al comerç electrònic internacional, com temien alguns sectors empresarials del Principat. És davant d’aquest fet que el Govern està treballant amb Andorran Banking per analitzar si els bancs poden assumir una part d’aquesta activitat encara que no sigui la pròpia d’aquestes entitats. 

 

 

correus
coronavirus
policia
cues
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic