Diari digital d'Andorra Bondia
Betim Budzaku i Verònica Canals han presentat avui la campanya turística per aquesta temporada d’hivern.
Betim Budzaku i Verònica Canals han presentat avui la campanya turística per aquesta temporada d’hivern.

Quasi 3 milions per a una campanya d’hivern que haurà de ser flexible


Escrit per: 
Mireia Suero Comellas / Foto: SFGA

Andorra Turisme ha previst un pressupost de 2,9 milions d’euros per a la campanya d’hivern, en què regnarà una “flexibilitat absoluta”. El pressupost és lleugerament inferior a la temporada passada, quan es van preveure 3,5 milions. Clar que aleshores es van reservar 430.000 euros per a esdeveniments. Per a aquest 2020-2021, es reforça la inversió adreçada al consumidor final (amb campanyes “molt potents” en mitjans d’abast nacional), que aplega 1,9 milions d’euros. En turoperació, per contra, s’aprimen les xifres fins als 520.000 euros. L’import restant es divideix entre l’acord amb Disney (300.000 euros) i l’aportació d’Ski Andorra (300.000 euros). 

Es tracta d’una inversió que està condicionada a l’evolució de la situació sanitària i a la recuperació de la mobilitat amb els països de l’entorn. Amb tot, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha assegurat que la societat no haurà d’assumir cap cost en cas de no poder activar la campanya. La política de cancel·lacions al mercat publicitari ha canviat dràsticament amb la Covid-19, i per tant l’única despesa a la qual caldria fer front és la part creativa, va dir. En aquest cas, però, s’utilitzaria de cara a l’any que ve. La ministra de Turisme, Verònica Canals, ha afegit que aquest hivern hi haurà una “constant adaptació” del missatge a la situació. “Hem de passar la informació de la millor manera amb els mitjans que hem contractat”, ha declarat.

La incertesa dels temps que estem vivint condiciona els continguts de les campanyes però també les dates en què s’activen. És per això que s’han previst diferents escenaris per començar a comunicar. Si la recuperació de la mobilitat ho permet, es llançaria la campanya el 28 de desembre a Espanya i França. La segona opció seria fer-ho el 4 de gener. A la màniga queda la possibilitat de posar-ho en marxa més tard. Quant als mercats llunyans, com són el Regne Unit, Irlanda, els Països Baixos, Portugal, Bèlgica i Rússia, tot està aturat. L’aposta és activar la campanya el 15 de gener, almenys en alguns d’aquests països. Si no fos possible, la inversió prevista en aquest àmbit es destinaria a França i Espanya. El mateix succeeix amb la turoperació. Ara per ara s’està en contacte amb 27 turoperadors de nou països i es veu la possibilitat d’atraure turistes d’aquests mercats més llunyans de cara al gener. 

A l’hora de comunicar. Budzaku ha explicat que es traslladarà al possible visitant una mescla de missatges. D’una banda, la presentació d’Andorra com un destí on “passar-ho bé”. De l’altra, la informació de l’actualitat relativa a la Covid-19. Així mateix, el missatge que es traslladarà amb l’espot que s’ha preparat parla d’espais oberts i d’aire pur. Un missatge que permet “somiar” i que transmet la idea d’un territori net, amb gran part de la població testada periòdicament, un fet que “dona seguretat als visitants”, remarca Canals. 

El que Andorra Turisme no s’aventura a preveure és el nombre de visitants que viatjaran al Principat aquest hivern. “No sabem què passarà en els cinc països que tenen possibilitats de venir a Andorra i els turoperadors desconeixem si s’activaran o no”, mentre que els grups d’escolars que venen a partir de febrer i març també es desconeix si es podran desplaçar al Principat, ha dit Budzaku.

Canals també ha informat que avui no hi havia cap novetat en relació amb la petició d’equiparar Andorra amb l’Alt Urgell a nivell de mobilitat i ha reiterat que el Govern treballa “de valent” perquè sigui realitat. “És el tema candent”, ha dit. També en relació amb l’obertura de les pistes ha assenyalat que “cal veure l’evolució de la situació”. La ministra de Turisme ha explicat que de la Unió Hotelera ha informat que els hotels estan “preparant-se i motivats”. Ha indicat que estan adaptats a les mesures sanitàries i que la intenció és obrir tan bon punt es permeti l’accés dels turistes.

Andorra Turisme destina 21.000 euros a comunicar la recuperació de la mobilitat amb França
Va ser una notícia sobrevinguda, però Andorra Turisme va actuar amb rapidesa per donar a conèixer als residents als departaments de l’Arieja i els Pirineus Orientals que podien desplaçar-se fins a Andorra per lleure. Del 10 al 14 de desembre va activar una campanya a través de les xarxes socials, anuncis en mitjans de comunicació francesos, newsletters i col·laboració amb partners. Una actuació que ha comportat una inversió de 21.000 euros per a un territori amb una població de 600.000 habitants. 

També a França es preveu impulsar una campanya sobre les rebaixes, entre el 15 i el 23 de desembre. En aquest cas, el pressupost és de 60.000 euros. Avui es veu pràcticament impossible dur a terme una campanya de rebaixes a Espanya. En el cas que hi hagués l’oportunitat (sempre que s’activés la mobilitat el 18 o el 21 de desembre), s’hi destinaria una partida d’entre 30.000 i 40.000 euros.

Andorra Turisme ha remarcat que l’actual situació obliga a fer “campanyes tàctiques”, és a dir sense, o amb poca, previsió. En aquesta tasca, la societat compta amb una empresa de comunicació a França, que també ajuda a difondre l’evolució de les dades sanitàries. Aquesta feina també es porta a terme a nivell diplomàtic.

campanya d’hivern
flexible

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte