Diari digital d'Andorra Bondia
Un autobús de línia nacional.
Un autobús de línia nacional.

Queixes dels usuaris per problemes en el funcionament del bus lliure


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

El funcionament del bus lliure ha generat queixes per part d’usuaris. Segons denuncia la mare d’un alumne de l’Institut de Batxillerat de la Margineda, des que va començar el curs “tenim gairebé a diari tota una aventura perquè els nois arribin” al centre. Així, l’afectada explica que cada matí, a les 7.15 hores, els infants esperen a la parada de bus del Roc de Caldes. Però pràcticament cada dia el vehicle o passa de llarg o canvia de ruta, deixant els infants “penjats”.
És per això que, preventivament, la mare d’aquest alumne té el cotxe a punt per traslladar, si cal, quatre infants fins a la Margineda. “Però dos es queden”, afegeix. Denuncien que les queixes que han traslladat a la Cooperativa Interurbana Andorrana han quedat en no res si bé ahir l’autobús va recollir els infants que esperaven al Roc de Caldes (tot i que han tingut constància que no s’ha aturat a Valira Nova). Explica que l’argument que es dóna des de l’empresa és que els vehicles van plens. Des de Transport escolar també s’ha donat resposta a les queixes posant un altre autobús a la línia que ve d’Encamp, assegura. L’afectada va alertar, però, que amb aquesta solució no s’acabarà amb els problemes ja que des que va exposar la seva situació a les xarxes socials ha rebut nombrosos missatges de persones que es troben amb el mateix cas però que viuen arreu del territori. 
Destaca també que hi ha informacions oposades sobre si els autobusos s’han d’aturar o no al Roc de Caldes. Els anys precedents, assegura que s’havia utilitzat aquesta parada en les hores d’entrada a les escoles i així li va confirmar la mateixa empresa que ofereix el servei. El seu president, però, i Transport escolar informen que no està recollida en la ruta i que han d’utilitzar la del Pont de la Tosca. El problema amb aquesta darrera opció és que els alumnes arriben sovint tard a classe tot i que haurien de ser al centre deu minuts abans de l’hora, diu la usuària. A més d’adreçar-se a la Cooperativa Interurbana Andorrana i a Transport escolar, l’afectada ha presentat una queixa a Consum i avui traslladarà el cas al Raonador del Ciutadà. Al mateix temps ha animat a les persones que es trobin en la mateixa situació a presentar un queixa.
Pel president de la cooperativa, Gabriel Dallerès, aquesta queixa respon a un problema “concret” i, a més, no té lloc ja que la parada del Roc de Caldes és de bus comunal i escolar i la que haurien d’utilitzar els afectats és la ubicada a la rotonda de la sortida d’Escaldes-Engordany, que és per on passa la línia ordinària. En aquest sentit va exposar que Transport escolar ha confirmat que els busos no s’han d’aturar al Roc de Caldes al mateix temps que va negar retards freqüents en el servei. Dallerès va remarcar que “s’està generalitzant un problema que no té lloc” ja que cada dia es transporten uns 2.600 alumnes i només s’ha rebut una queixa. El president de la companyia va explicar que arran de les demandes de l’afectada ahir el vehicle es va aturar però va advertir que el Govern pot demanar que això no es torni a produir. Dallerès va defensar que el bus lliure està funcionant amb la “plena satisfacció” dels usuaris.

queixes
usuaris
problemes
bus lliure
funcionament

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

Des de que hi van anar a treballar els dos que mig s’encarregaven del Nadal, queixes assegurades.
I tant, tot això és pels nous fitxatges. Quan van tenir algú espavilat i qualificat que ho portava bé, i des de feia anys, el van fotre al carrer. Però al President tant li fot, diu que només han tingut una queixa ....

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte