Diari digital d'Andorra Bondia
Una persona utilitzant un mòbil d'Apple.
Una persona utilitzant un mòbil d'Apple.

Queixes d’usuaris d’iPhone per pagar per missatges no enviats


Escrit per: 
Mireia Suero Comellas / FOTO: Bondia

Usuaris d’iPhone s’han trobat darrerament amb una desagradable sorpresa en veure la factura de telèfon. Tal com ells mateixos han explicat al BonDia, i com Andorra Telecom ha confirmat, l’operadora ha cobrat per missatges al Regne Unit no enviats per les persones que tenen activats els serveis del FaceTime o l’iMessage. Alguns dels clients han pagat 8,75 euros per 35 missatges enviats durant quinze dies. Això ha indignat els usuaris, que han traslladat la responsabilitat de la situació a Andorra Telecom.

Des de la companyia, però, van explicar a aquest mitjà que l’enviament d’aquests missatges és la manera que té Apple de fer les validacions d’usuari per activar-li els serveis que aquest li demana. Així, des de l’empresa van remarcar que els mòbils de la marca Apple envien missatges de verificació a Anglaterra quan l’usuari activa els serveis de FaceTime i iMessage. Un cop s’activen, l’usuari veu a la pantalla del mòbil un missatge en què l’informa que els missatges SMS per activar el FaceTime o l’iMessage podrien ser de pagament. Per tant, si es prem Ok el mòbil inicia el seu procés de validació enviant SMS a Anglaterra. L’operadora va informar que un cop activats els serveis de FaceTime o iMessage, aquest missatge no hauria de tornar a aparèixer a no ser que s’apaguin aquestes aplicacions o que es tregui la targeta SIM del mòbil per després tornar-la a posar.

Tot i que és una funcionalitat d’Apple, Andorra Telecom va acceptar que sembla ser que la problemàtica s’ha agreujat darrerament. La qüestió és la quantitat d’SMS que s’envien, ja que des de fa un mes el volum de missatges ha crescut en relació amb el que era normal fins a aquella data. És davant d’aquest fet que va anunciar que té previst verificar si hi ha “alguna inconsistència” amb l’empresa de serveis (Apple) tot i que en els últims dies l’enviament s’ha normalitzat, assenyala.

Els usuaris afectats es van mostrar molt crítics amb l’operadora. Consideren que si aquesta és conscient que hi ha diferents persones en la mateixa situació haurien d’haver fet un avís a través de les xarxes socials perquè els clients d’Apple n’estiguessin a l’aguait, fet que no va arribar fins ahir. Els afectats consideren que si la companyia no ho ha fet és perquè ja li va bé “embutxacar-se els diners” mentre “s’escuda darrere d’Apple”.

Andorra Telecom va recordar que els SMS nacionals i internacionals estan inclosos en una quantitat determinada per les tarifes de mòbil, quan s’envien des d’Andorra. Només queden exclosos els de la Tarifa Modular, que gaudeixen d’altres avantatges com la compartició de la bossa de dades entre diferents mòbils.

 

iphone
Andorra Telecom
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic