Diari digital d'Andorra Bondia

Sant Julià vol potenciar el comerç electrònic com a complement del model tradicional


Escrit per: 
Agències / FOTO: G. L. T.

El Comú de Sant Julià de Lòria ha fet una aposta per tal de potenciar el comerç electrònic a la parròquia com a complement del model tradicional. Fins a 26 dels 72 nous comerços que es van obrir a la parròquia l'any 2014 van ser negocis de venda online, i davant d'aquest fenomen la corporació ha decidit organitzar una conferència, aquest dimecres a la tarda, titulada "D'Andorra al món amb un click! Comerç tradicional i e-commerce". La xerrada formativa ha anat a càrrec de tres experts en la matèria i el Comú s'ha compromès a organitzar noves formacions si la qüestió desperta interès.

El cònsol menor lauredià, Manel Torrentallé, ha destacat que aquesta opció és força interessant, en una parròquia com Sant Julià de Lòria, que "no disposa d'un gran eix comercial com els que hi ha en altres poblacions del país". Tot i això "internet arriba a tothom" i aquets fet es veu com una bona oportunitat per dinamitzar econòmicament la parròquia.

El conseller de Comerç de Sant Julià, Dot Jordi, ha destacat que, "amb la informació que tenim ara mateix" la majoria d'aquests nous comerços que han optat per la venda online són "petits majoristes de productes diversos que, en comptes d'optar per distribuir a través d'un comercial, s'han decantat pel comerç electrònic". Molts d'ells, ha afegit, són veïns de la parròquia que han obert un comerç de nou i que, directament, ja han apostat per aquest sistema.

La conferència, a la qual hi han assistit prop d'un centenar de persones, tant de la parròquia com de fora, anava dirigida a comerciants, empresaris, emprenedors i estudiants. Els tres experts convidats, tots ells responsables d'empreses que treballen amb l''e-commerce' han exposat les característiques, els avantatges i els riscos d'aquest sistema de venda.

El fundador i màxim responsable de 'Talent Republic', Carles Llagostera, ha destacat que l'objectiu de la xerrada ha estat "despertar l'interès dels lauredians" i mostrar-nos les oportunitats que els ofereixen les noves tecnologies a l'hora de "dur a terme una idea que tinguin o millorar un negoci que no vagi bé". Tot plegat, transmetent que "no és tant fàcil" i que, per fer-ho, cal formació. 

En aquest sentit, Llagostera ha destacat que el comerç electrònic és una bona oportunitat per un país com Andorra, on en determinades èpoques de l'any, el comerç tradicional pateix la manca de turistes. Vendre per internet, doncs, pot ser "un bon complement" a aquest comerç tradicional.

En aquest sentit, per Llagostera el procés d'obertura econòmica i "l'eliminació de fronteres" són uns elements que poden ajudar força a consolidar aquest tipus de comerç al país.

Per la seva banda, Demis Torres, responsable de l'empresa 'Rakuten' ha posat èmfasi en el fet que abans d'obrir un comerç electrònic cal analitzar bé qui pot comprar el teu producte. "Internet arriba a tot arreu", però no a tots els països es compren les mateixes coses. "Cada qui et dirigeixes i quin producte és susceptible de ser comprat en un mercat en concret", ha afegit.

Tots els assistents a la conferència han rebut un formulari, i si el Comú detecta interès en aquesta qüestió organitzarà noves sessions de formació sobre la matèria. 

Número de vots: 66
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic