Schoenenberger insta a oferir el país a col·lectius concrets i incrementar l’oci
El soci de la consultoria Deloitte Jordi Schoenenberger va instar ahir els agents del sector turístic, en l’esmorzar celebrat a MoraBanc, a buscar i potenciar els segments de visitants que més interessin al país i de renda mitjana-alta, així com a oferir més oci per dinamitzar i incrementar les estades llargues, perquè “Andorra recuperi la competitivitat”.
En aquest sentit, el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, va avançar que en breu començaran uns plans d’investigació de mercats que han de permetre saber, dels països dels quals es vol atreure visitants, “quants turistes podem captar i quin n’és el potencial”, així com els seus gustos.
En l’exposició, el membre de Deloitte va assenyalar la gran dependència dels turistes espanyols i francesos, la crisi econòmica i el model canviant de turista com algunes de les raons que, des del 2004 fins al 2011, han fet que Andorra hagi perdut el 6% de visitants, que van ser 8,39 milions l’any passat.
A més, comparant el nombre de places hoteleres i el nombre de pernoctacions, Schoenenberger va indicar que el Principat té una ràtio de 112 dies d’ocupació, al nivell de ciutats espanyoles com Càceres, Toledo i Segòvia, que es consideren poc desenvolupades en aquest sentit. Per posar-hi remei, va emfatitzar que cal treballar en la marca, millorar i ser més efectius en la comunicació, aprofitar les noves tecnologies i les oportunitats dels països veïns, com l’augment de l’IVA i l’aeroport d’Alguaire, i incrementar l’oferta d’oci. En aquest sentit va puntualitzar que l’oferta “ha de ser complementària a la que ja hi ha”.
Camp, per la seva part, va assegurar que ja es treballa en aquest sentit i va posar com a exemple l’esforç que està fent el ministeri per comunicar. A més, va avançar que la campanya d’estiu se centrarà en la comunicació de totes les activitats que ofereix el país, especialment la muntanya. A l’últim, va assenyalar que també potenciaran els esdeveniments per atraure turistes en èpoques més fluixes.