Diari digital d'Andorra Bondia
Uns 20 responsables de diferents comerços van participar en la segona formació bàsica de comerç.
Uns 20 responsables de diferents comerços van participar en la segona formació bàsica de comerç.

Segon curs per donar la resposta i l’emoció que necessita el client


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

“El client cada vegada té més informació per internet i és més exigent i nosaltres hem d’aportar-li el valor afegit que no li aporta la compra online”, va comentar David Monsó, responsable de la marca Viladomat i assistent al curs bàsic per a professionals del comerç. La necessitat de donar una resposta adequada i de millora d’atenció al client ha estat detectada en el Pla Estratègic de Turisme de Compres i s’ha traduït en la consolidació d’aquest curs. La la primera edició celebrada entre el 28 de maig i el 18 de juny passats va funcionar com a prova pilot i el passat 23 d’octubre va començar la segona edició que finalitzarà el proper 12 de novembre. En tots dos han participat una vintena de professionals del comerç.
“En aquesta formació s’ensenya des de l’atenció al client fins la millora de l’aparença del punt de venda”, va comentar la secretària d’Estat de Comerç, Neus Soriano. De fet, al curs s’ofereixen coneixements suficients per crear de manera persuasiva i atractiva aparadors i també habilitats per informar i orientar adequadament als clients. 

Curs totalment pràctic
Isabel Martín, professora del curs i una de les responsables d’Opció Recursos Humans, va justificar ahir que el curs té unes places limitades “perquè és totalment pràctic i fem simulacions sobre situacions de com crear emoció perquè el client vulgui entrar aquí i crear-li una experiència agradable”, va dir.  Monsó, va reforçar aquesta idea i va dir que el contingut “és molt participatiu i s’exposen realitats molt diferents que vivim els comerços”.
Per la seva banda, Quim Torredà, responsable de Formació Professional i Formació d’Adults del ministeri d’Educació, va manifestar que aquesta segona edició “consolida la proposta formativa” i per aquest motiu ahir mateix van demanar als assistents propostes de millora de cara a una tercera edició. De fet, la secretària d’Estat de Comerç va explicar que el contingut de la formació havia variat d’una a l’altra edició, a demanda dels mateixos comerciants. Segons Soriano, a la prova pilot es va oferir un mòdul sobre atenció bàsica en diferents idiomes, que els mateixos comerciants van dir que no els feia falta, i ha estat eliminat en aquesta segona edició. Així, en aquesta formació s’han reforçat temes com la part visual el merchandising  i la relació amb el consumidor. 
Segons van explicar tant Torredà com Soriano, el curs està previst que s’imparteixi sempre en temporades de baixa afluència on els comerciants puguin tenir més temps per facilitar l’accés a la formació. 
El curs està organitzat conjuntament pel ministeri d’Economia, Competitivitat i Innovació, el d’Educació i Ensenyament Superior i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra. 
El cost de la formació és de 4.000 euros i l’assumeix totalment Govern ja que per als assistents és totalment gratuït. 
La formació de caràcter pràctic té una durada de 34 hores que es distribueixen en dos mòduls de mitges jornades i s’imparteix a l’aula de formació de la CCIS. 

Una recuperació 
La secretària d’Estat de Comerç va destacar que malgrat la pèrdua d’un 10% de comerços i de 2.000 empleats en els darrers 15 anys, com va destacar el ministre de Turisme, “cal destacar que en els darrers tres anys s’ha recuperat aquesta davallada”, va dir. 
Soriano va manifestar que és evident que el comerç ha canviat,  i que els negocis han d’afrontar nous reptes i que “cursos com aquest contribueixen a millorar l’experiència en el punt de venda. Així, si el consumidor queda satisfet amb l’atenció rebuda, acabarà repetint, fent que el comerç creixi i que aquest generi nous llocs de treball”. La secretària d’Estat  va destacar la importància de desenvolupar accions del Pla Estratègic del Turisme de Compres. 

resposta
segon
curs
emoció
client
necessita

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte