Diari digital d'Andorra Bondia
La zona blava és la que ocuparia l'heliport nacional de la Caubella.
La zona blava és la que ocuparia l'heliport nacional de la Caubella.

Sense rutes fixades ‘a priori’ ni previsió d’arribada de visitants


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto: Govern d'Andorra

A diferència del que s’havia fet en propostes anteriors per a l’heliport, el ministre Gallardo ha explicat que aquesta vegada des del Govern no es preveu incloure en el plec de bases unes línies de destí que s’hagin de complir. “No n’inclourem perquè si no estàs limitant. És evident que com més línies millor, però ho deixarem a criteri de les operadores”, ha afirmat, i ha afegit que “si obliguem a tenir un vol diari, hi hagi clients o no, això també genera un impacte” que a priori es vol evitar. “Busquem que l’operadora generi la demanda, i si no en té, que no li representi un cost”.

En aquest sentit, tampoc s’ha concretat per ara quants vols podrien arribar al dia ni quina xifra de visitants podria aportar l’heliport al Principat. Són aspectes que segons el ministre “fan part del pla de negoci” de l’adjudicatari.

De la mateixa manera tampoc s'ha concretat quin tipus d’helicòpter s’utilitzaria, si bé s'ha posat en relleu el fet que serà un heliport “no limitant” i que per tant, a mesura que evolucioni l’aeronàutica la infraestructura es pugui adaptar a l’arribada de nous models d’aparells. De fet, ha explicat que aquest heliport tindria un tipus de pista diferent de la que estem habituats a veure en forma circular. “No és així, la pista serà més allargada perquè en ser un heliport en alçada els aparells es puguin enlairar de forma progressiva i evitar l’escalfament”.

En aquest sentit Jordi Gallardo ha asseguat que el fet de construir un heliport a 1.900 metres d’altitud no comporta problemes. “No estem fent res atípic ni únic al món. No estem experimentant”, ha garantit, admetent, però, que no sabia com justificar que en les anteriors vegades que s’havia intentat fer l’heliport s’hagués defensat sempre que l’altitud màxima en què es podia construir era a 1.600 metres.

Tampoc s’ha tancat encara la durada de la concessió, tot i que ha apuntat que tenint en compte que es farà una inversió important, ha de ser “per un nombre d’anys interessant”.

Sobre l’ús compartit de la infraestructura, ha explicat que el concessionari de l’helicòpter nacional no té per què ser el mateix que el de l’heliport i que en cas que altres operadors privats del país volguessin oferir viatges en helicòpter, haurien d’utilitzar sempre la infraestructura nacional i pagar a l’adjudicatari les taxes corresponents. Finalment ha garantit que es complirien els requisits mediambientals.

Andorra
heliport
rutes
a priori
previsió
arribada
visitants
gallardo
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic