Diari digital d'Andorra Bondia
Marsol amb Travé, Moles i Pujol durant la roda de premsa per informar de les afectacions de mobilitat.
Marsol amb Travé, Moles i Pujol durant la roda de premsa per informar de les afectacions de mobilitat.

Tall d’un carril a Prat de la Creu durant 20 dies per obres de la xarxa de calor


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto: Comú ALV / Tony Lara

Les obres de la xarxa de calor que desenvolupa FEDA Ecoterm al carrer Prat de la Creu obligaran durant 20 dies a tenir tancat un carril de circulació en aquesta via. Concretament, els vehicles no podran circular en sentit Espanya des d’avui i fins al dia 28 en el tram comprès  entre la cruïlla amb el carrer Bonaventura Armengol i la rotonda del Govern. De la mateixa manera, durant el mateix període de temps també quedarà tallat l’accés nord al viaducte del carrer Doctor Vilanova (des de la plaça Rebés) fins a la rotonda de Govern, perquè es treballarà amb l’embrancament del Centre de Congressos a la xarxa de calor. El carril de pujada (direcció França) sí que es mantindrà operatiu i com a alternativa per  al sentit baixada es recomana als conductors que des del carrer Doctor Mitjavila continuïn cap a l’avinguda Meritxell. Per tornar a Prat de la Creu caldrà conduir per Príncep Benlloch fins a l’Stela i continuar per la Baixada del Molí fins a la rotonda de Tobira.

Així ho ha explicat avui la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, acompanyada del director general de FEDA, Albert Moles, el gerent de FEDA Ecoterm, Jordi Travé, i el director d’empresa, comerç, desenvolupament industrial i transport del Govern, Josep Pujol. “Ja sabem que les obres són molestes, costa molt acceptar-les, però és veritat que és una obra molt important perquè ens permetrà millorar el servei a la zona utilitzant energia del forn incinerador”, ha exposar Marsol, demanant “una mica més de paciència” als usuaris que hagin de transitar per la zona i als veïns perquè els treballs suposaran una “millora del carrer però sobretot poder disposar de la xarxa de calor”.

I és que el tall comportarà també, alteració de les línies L2, L4, L5 i L6 del servei de bus nacional. D’aquesta manera, s’anul·len les parades de l’ambaixada espanyola i de la Roda i els usuaris hauran d’agafar l’autobús a la plaça de la Rotonda per poder seguir el circuit per l’avinguda Meritxell i fins a l’estació d’autobusos passant per la Baixada del Molí. També s’altera una parada del bus escolar i la parada del bus comunal de la Grau se situarà a l’altura de la Quirola. Per evitar esperes dels usuaris, Marsol ha anunciat un reforç del bus comunal amb un vehicle més. En el cas del transport públic nacional Pujol ha augurat que no hi havia d’haver “massa” afectació, si bé s'ha compromès a estar vigilants per si calia algun reforç.

Un cop acabat el tram en què es treballa actualment, que acaba davant l’ambaixada espanyola, les obres continuaran per fer arribar la xarxa fins a l’encreuament amb Bonaventura Armengol. Uns treballs que haurien de quedar enllestits a finals de febrer. Ara bé, Marsol ha garantit que durant la setmana del pont de la Puríssima, al carrer Prat de la Creu hi haurà doble sentit per poder afrontar uns dies de màxima afluència turística.

Xarxa de calor
Moles ha demanat disculpes per les molèsties però ha insistit en la importància del desplegament de la xarxa de calor, una eina que ha de permetre “gestionar millor l’energia”, sobretot tenint en compte el context de crisi actual, amb tensions i possibles restriccions a l’horitzó.

De la seva banda, Travé ha destacat que és un sistema “més sostenible” que els sistemes individuals de calefacció i va apuntar que un cop estigui acabada “deixarem d’emetre unes 5.000 tones de CO2 a l’any, l’equivalent al que emetrien 2.500 vehicles de combustió”. Es preveia que es podria alimentar l’equivalent a 2.000 llars i actualment ja s’ha arribat a 1.700, “una acceptació superior a les expectatives inicials”. Fins ara la xarxa alimenta 36 edificis i un cop acabin les obres n’hi haurà una cinquantena de connectats.

Reforç de la línia L4 entre Andorra la Vella i Soldeu
El Govern i la companyia concessionària han decidit reforçar el servei d’autobús de la línia L4 (entre la capital i el Pas de la Casa) amb una freqüència més cada hora per poder donar un servei més eficient als usuaris, avançant-se així al reforç previst a partir de l’1 de desembre a les zones properes als sectors vinculats amb la neu per l’arribada de treballadors temporers.

Segons s'ha informat, el tram de la línia L4 que va d’Andorra la Vella fins a Soldeu mantenia una freqüència de 30 minuts entre setmana i amb l’ampliació del servei, un nou bus se sumarà als ja existents cada hora, donant així més cobertura per evitar esperes i aconseguir que els vehicles vagin menys plens. El bus de reforç, amb la mateixa capacitat que els altres, arribarà només fins a Soldeu i tornarà a baixar perquè es considera que el nombre màxim d’usuaris s’acumula a Soldeu i Canillo. La voluntat d’aquesta ampliació és donar una resposta ràpida a una necessitat constatada per tal de continuar facilitant al màxim l’ús del transport públic. No obstant això, el ministeri i la companyia de busos ja treballen per idear una solució més permanent per a la temporada d’hivern.

tall
carril
Prat de la Creu
dies
obres
xarxa de calor

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte