Diari digital d'Andorra Bondia
Imatge promocional de les noves funcions de Paymeter.
Imatge promocional de les noves funcions de Paymeter.
Imatge de les propostes recollides a la web Emquedoacasa.com
Imatge de les propostes recollides a la web Emquedoacasa.com

Tecnologia per fer més fàcil el confinament


Escrit per: 
Meritxell Prat / Fotos: Paymeter / Emquedoacasa.com

L’arribada del confinament ha donat idees a alguns empresaris i emprenedors per fer un petit gir a les seves propostes i, de manera gratuïta, contribuir a fer més suportable la reclusió als domicilis. En són exemples Paymeter i la web Emquedoacasa.com.

“La nostra aplicació és per pagar aparcaments, però quan els comuns ens van notificar que els aparcaments serien gratuïts, va pensar d’aprofitar aquests mesos per reprogramar coses de l’aplicació. En aquell moment teníem uns 300 usuaris, però vam pensar que en aquet moment l’aplicació no els servia. Va ser així com va sorgir la idea de provar de fer un canvi i en comptes de pàrquings, indicar comerços”. Ho relata David Tiago, un dels fundadors de l’aplicació Paymeter. La proposta de seguida va tenir èxit i ara ja són uns 40 els comerços que s’hi han adherit. Ara les P que indicaven aparcaments, serveixen per localitzar establiments. “La gent pot connectar-se, veure les botigues que té al voltant, els serveis que ofereixen, els horaris i l’aforament màxim”, detalla. La resposta ha estat extraordinària, tant de les empreses com dels usuaris –n’han guanyat quasi 200 en dues setmanes- i per tant, volen mirar de seguir ajudant. “Si tot va bé, en una setmana tindrem una nova evolució de l’aplicació que permetrà que si un usuari vol anar a una botiga, des de l’app pugui veure quanta gent ha dit que hi vol anar i quanta gent hi ha. També voldríem que des de l’app puguin contactar directament amb la botiga, sigui per correu electrònic o trucant”, relata. I com ho poden fer? Doncs si l’eina original marcava on aparcaves el cotxe i quants places quedaven lliures, ara és el mateix però amb les persones que van a comprar. “Està clar que com més gent utilitzi l’aplicació informant que està a la botiga, podrem tenir un coneixement més gran de quan anar a comprar i evitar aglomeracions. La idea és poder servir d’ajuda”, afirma Tiago.

Amb voluntat d’ajudar també es van posar a treballar SisèGrau i Visualtec, dues empreses que ja havien col·laborat en altres propostes i que ara han creat Emquedoacasa.com. Una web que va començar per mirar d’agrupar tots aquells recursos gratuïts que circulaven per les xarxes per fer durant el confinament, però que mica en mica també ha anat ampliant horitzons. “Al principi eren sobretot propostes de gimnàs, ioga o meditació”, explica Fernando Blanco, un dels impulsors. Així, quan van tenir la web, van contactar amb alguns coneguts, però de seguida van ser les empreses que es van posar en contacte amb ells. “L’únic condicionant que vam posar és que havien de ser activitats gratuïtes i que havien de ser obertes a tothom”, remarca. No ofereixen exclusivitat i totes les propostes que els arriben es van posant per ordre cronològic, de manera que aquell qui ho vulgui pot tenir una agenda d’activitats completa per cada dia.

“Ens vam trobar que hi havia empreses que ens deien que no tenien vídeos, però que ens podien passar receptes escrites per fer amb productes que tinguéssim a la nevera de casa o consells psicològics. Llavors vam adaptar el blog i és on col·loquem aquests continguts”, explica Blanco, afegint que ara ja tenen tot tipus de seccions, “fins i tot consells legals”. La proposta també ha estat exitosa, i ara tenen fins i tot, cua per poder penjar contingut.

En tots dos casos coincideixen amb una premissa: han de ser les empreses les que accedeixin a mostrar-se o a oferir el seu contingut. I en tots dos casos pensen en el futur. En el cas de Paymeter, ho veuen més fàcil, perquè ja pensaven en fer evolucions a l’aplicació i per exemple, fins ara, a la Massana, els comerciants ja podien oferir hores gratuïtes d’aparcament. Per tant, consideren que la proposta pot anar més enllà. En el cas d’Emquedoacasa.com, en canvi, es veu més complicat. “Ho hem pensat, però si quan tot això passi la gent deixa d’oferir continguts gratuïts, potser perdrà sentit perquè cada empresa ja té els seus canals de comunicació”, reflexió Blanco.

Andorra
coronavirus
confinament
empreses
eines
tecnologia
app
paymeter
emquedoacasa
web

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte