Torna el servei de consultes presencials per a pensionistes
Des de l’inici de la pandèmia que el servei de consultes per als pensionistes per temes socials i de la CASS no es feia presencialment. Des de la setmana passada, però, es tornen a acceptar visites als locals de l’Associació de la Gent Gran d’Andorra la Vella, “respectant totes les mesures de seguretat”.
El responsable del servei i representant dels pensionistes al consell d’administració de la CASS, Cinto Risco, va explicar que “si bé tots aquests mesos no hem deixat de solucionar coses ja fos per telèfon o enviant documents per correu electrònic, amb al gent gran és millor poder tenir contacte directe”. En aquest sentit, molta gent acudeix a ells per fer tràmits com la renovació de la cobertura 100% o per demanar-los dubtes sobre les pensions d’invalidesa o jubilació. Sobretot “omplir papers”. “Ajudem a l’hora de fer una demanda perquè la burocràcia de la CASS es va reduint però encara no està en nivells òptims”. Un fet que genera complicacions entre molta gent i més, ara. “Tal com està la situació, la gent té molts dubtes”, afirma.
De la mateixa manera explica que tot i que es tendeixi a la digitalització de les administracions i dels tràmits, “he dit en més d’una ocasió que no acceptaré que tot sigui electrònic”. Reconeix que les persones grans “estan una mica verdes” i defenso que es conservi un lloc per a ells presencialment. “En 3, 4 o 5 anys podrem anar avançant, però mai ens oblidarem de les persones grans i dels que no tenen ordinador”, garanteix.