Diari digital d'Andorra Bondia

Un 3% dels visitants utilitzen el 2011 el servei de les oficines de turisme


Escrit per: 
M. F.

Un 12% dels 1,9 milions de turistes que van visitar el país al llarg de l’any passat van anar a alguna de les oficines de turisme per demanar informació. Així es desprèn de les dades facilitades per Andorra Turisme, que posen en relleu que van ser 290.070 les persones que es van adreçar a algun d’aquests punts.

Per procedència, són els turistes que no són espanyols ni francesos els que més utilitzarien el servei. Així, el 42% dels turistes d’altres nacionalitats diferents d’aquestes farien servir aquests recursos, mentre que el 14% dels turistes francesos i el 8% dels espanyols van fer servir l’any passat les oficines. En global, un 3% dels visitants va rebre informació en algun d’aquests punts.
Andorra Turisme posa en relleu que les oficines que hi ha repartides al llarg del país tenen “una importància estratègica cabdal per fidelitzar i satisfer un segment clau dels visitants, tant quantitativament com qualitativament”.
Així, en primer lloc es consideren estratègiques perquè es tracta d’un volum important de visitants i, en segon lloc, perquè les persones que s’adrecen a un d’aquests punts d’informació turística és generalment la primera vegada que visiten el país, majoritàriament pernocten i molts arriben en viatges organitzats. A més, mostren un gran interès per la natura i la cultura i la seva procedència és diversa, és a dir, que el perfil difereix una mica del visitant més freqüent al Principat.

La capital, al capdavant
Pel que fa als punts on s’adrecen els visitants, cal destacar que l’oficina d’An­dorra la Vella n’ha atès un 31%, és a dir, 89.266. En segon lloc se situa l’Oficina Nacional de Turisme, que va atendre l’any passat 45.560 persones, és a dir, un 16% del total.
Pel que fa a les oficines d’informació turística de les parròquies d’Escaldes-Engordany, Sant Julià de Lòria, Encamp i la Massana, cal destacar que el volum de persones que han atès és similar i se situa entre el 9% i el 12% del total: 34.936 a Escaldes-Engordany, 31.698 a Sant Julià, 31.489 a Encamp i 26.035 a la Massana. Finalment, pel que fa a les oficines d’Ordino i Canillo, van rebre cadascuna un 5% dels visitants: 15.256 a Canillo i 15.830 a Ordino.
De les dades facilitades per Andorra Turisme també es desprèn que són els mesos d’estiu, de juny a setembre, quan es registra un volum d’activitat més gran. Així, a l’agost les oficines de turisme van atendre 60.977 persones, al juliol 43.369 i al juny 25.218.
Per contra, el mes en què es va registrar una afluència més baixa en aquests punts d’informació va ser el novembre, amb 12.513, seguit del gener, amb 13.433 consultes. De fet, entre aquest mes i el juny cap mes no supera les 20.000 visites a les oficines de turisme.
I ja a partir del setembre, quan es van comptabilitzar 24.524 turistes en aquests punts d’informació, es constata una davallada que fa que el volum de consultes se situï en 21.440 persones al mes d’octubre, en 12.513 al novembre i en 20.625 al desembre.

Perfil
Tal com es posa en relleu a través de les dades registrades a les oficines, vora de la meitat dels turistes que van a demanar informació són espanyols, concretament el 47,82%. Un 23,49% són francesos i un altre 18% són europeus. Cal destacar que els russos ja són la tercera nacionalitat per importància a visitar les oficines de turisme, amb un 3,96% del total.
D’aquestes estadístiques també s’ha d’assenyalar el 6,74% de persones d’Andorra que han anat a alguna d’aquestes oficines per demanar informació.
Una altra dada que cal destacar és que el 80% dels visitants de les oficines de turisme van pernoctar i un altre 20% van ser excursionistes, és a dir, persones que vénen al país i marxen el mateix dia. Aquesta dada contrasta amb la dels visitants generals, ja que el 78% són persones que no van pernoctar, mentre que el 22% sí que es van quedar al país més d’un dia.
D’altra banda, un 26% són famílies, el 22% són grups organitzats i un altre 21% viatja en parella o amb un grup d’amics. Un 54% manifesta que és la primera vegada que visita el país, mentre que l’altre 46% repeteix.
I quant al motiu de la visita, un 32% manifesta que és la cultura, un 27% la natura i un 17% les compres, una dada que contrasta amb els resultats de l’enquesta que es va fer al mes de desembre als visitants en general, que exposaven que el principal motiu de la visita eren les compres.
Finalment, cal posar en relleu que, malgrat que la majoria dels visitants que van a les oficines de turisme arriben a Andorra amb el seu propi vehicle, un 67%, un elevat volum de persones, un 31%, ho fan en autobús.

El material entregat
Finalment, i pel que fa al material que aquests visitants han rebut a les oficines, s’ha de destacar que de manera majoritària, en un 48% dels casos, reben material genèric, que inclou els mapes d’Andorra, el catàleg general i les guies d’allotjaments, de càmping, de compres i restaurants.
Al darrere hi ha el material relacionat amb les activitats que es poden dur a terme al país, que representa el 32% del total i inclou informació sobre Caldea, l’ecoturisme, Grandvalira, Vallnord, el mapa de pesca, la guia de muntanya, Naturlàndia o la guia de neu i muntanya. Finalment, el material cultural que s’ha entregat representa el 18% i inclou dades sobre el bus turístic i les guies i els itineraris culturals.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte