Diari digital d'Andorra Bondia
La implantació de la tauleta digital ha permès estalviar paper.
La implantació de la tauleta digital ha permès estalviar paper.

Un 36% dels tràmits es van fer per via telemàtica durant l’any passat


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Cada vegada són més els ciutadans que opten per fer els tràmits amb l’Administració de forma telemàtica. Així ho va assenyalar el secretari d’Estat  de Funció Pública i Reforma de l’Administració, Antoni Rodríguez, que va destacar que l’increment que es produeix any rere any no és linial. Les dades exposades ahir en el balanç de les accions encaminades a modernitzar l’Administració indiquen que el 2015 només es feien 8.500 tràmits en línia, mentre que el 2018 ja se’n van fer 57.832. Tot plegat mostra un creixement del 44% l’any passat respecte a l’anterior. Rodríguez va explicar que el 2018 es van portar a terme 160.977 tràmits. D’aquests, 94.451 es van poder fer telemàticament, el que suposa un 59%. Tot i així, finalment es van registrar els 57.832 esmentats, el que suposa un 36%. 

Rodríguez considera que no es va poder arribar als 94.451 tràmits en línia perquè, d’una banda, encara hi ha una part de la població que no està acostumada a la tramitació electrònica. De l’altra, hi ha gestions que requereixen signatura electrònica i per a certes persones això encara és una barrera. Un exemple és el dipòsit de comptes, que té un ús molt baix tot i que es poden fer tots els tràmits online.

L’increment dels tràmits en línia ha permès l’estalvi de 50.000 fulls de paper a l’any, ja que per a l’acusament de lliurament s’utilitza ara la tauleta digital. A aquesta xifra s’hi poden afegir els 84.000 fulls anuals de mitjana que s’utilitzen de forma interna tenint en compte que s’ha deixat de treballar en paper, tot i que en algunes ocasions es fa una impressió si l’administrat ho demana. També l’any passat es va registrar una afluència de 400 persones menys al servei de Tràmits respecte del 2017 gràcies a la utilització de la via telemàtica. Així mateix, el temps d’espera per als tràmits ràpids va ser d’un minut, mentre que per la resta de sis minuts. El secretari d’Estat de la Funció Pública i Reforma de l’Administració també va voler destacar la valoració del servei per part dels usuaris, que ha passat d’una puntuació de 7,8 el 2015 a una de 8,5 el 2018.

Rodríguez va voler subratllar, però, que la reforma no només és l’administració electrònica, sinó també la simplificació administrativa. Així, part dels tràmits ja es poden fer de forma immediata (com ara el carnet de conduir o el passaport), que es lliuren a l’administrat en no més de 30 minuts. També s’han simplificat els tràmits per convocatòria (un fet que permet tenir un nivell d’afluència més sostingut al llarg de l’any). Rodríguez, a més, va recordar que hi ha la possibilitat de rebre un recordatori a través d’un SMS un mes abans de la data de caducitat de documents com el passaport. Al mateix temps va indicar que l’Administració està fent un important treball intern de transformació digital i que hi ha més de 600 persones amb certificat electrònic, fet que ha permès assolir el 2018 les 3.500 signatures al mes.

Tràmits
via telemàtica
any passat

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte