Diari digital d'Andorra Bondia

Un estudi lloa la potencialitat d’Alguaire com a aeroport per a les mercaderies


Escrit per: 
Agències


Un estudi elaborat per l’economista i eurodiputat per CiU, Ramon Tremosa, destaca les potencialitats que pot tenir l’aeroport de Lleida-Alguaire en el transport de mercaderies, complementant-lo amb el transport de passatgers.

Fins i tot defensa que l’aeroport pugui funcionar per al transport de mercaderies en horari diürn de dilluns a divendres per concentrar el transport de passatgers els caps de setmana. Tremosa també ha remarcat la importància del fet que sigui el primer aeroport català que no serà gestionat per Aena i, per tant, “no dependrà de Barajas”. Aquest fet permetrà a la Generalitat i als gestors de la infraestructura oferir a les companyies aèries tarifes i drets de vol a preus “competitius”.
L’estudi Importància dels aeroports regionals com a complement dels grans centres aeroportuaris: Lleida-Alguaire, encarregat per la Diputació de Lleida i l’Associació Arc Llatí, reconeix les dificultats amb què es trobarà l’aeroport regional lleidatà per arrencar el vol davant l’actual context econòmic, però, a la vegada, en destaca les potencialitats que pot tenir en el transport aeri de mercaderies davant el marge que hi ha a Catalunya per créixer en aquest sentit.

Segons Tremosa, el de Lleida-Alguaire pot competir en aquest àmbit amb aeroports com els de Vitòria o Saragossa, utilitzats per empresaris catalans per transportar productes i mercaderies a altres països ja que permeten l’accés de camions fins a la pista.
L’eurodiputat de la federació nacionalista opina que el tràfic aeri de mercaderies està “subdesenvolupat” en les actuals infraestructures aeroportuàries que hi ha a Catalunya. Per això, creu que l’aeroport de Lleida-Alguaire pot tenir un paper de dinamitzador del potencial agroalimentari, industrial, exportador i turístic de Catalunya i, sobretot, del de les comarques de Lleida.
Tremosa defensa que el transport de mercaderies generaria activitat econòmica a la zona d’influència de la infraestructura. A més, l’economista creu que si s’aprofita aquest potencial per al transport de mercaderies el Govern podrà amortitzar abans la inversió feta.
Amb tot, per acompanyar aquesta proposta i potenciar-la encara més, Tremosa ha defensat la necessitat que la Generalitat executi la construcció de l’Eix Occidental de Catalunya, que enllaçaria Tortosa, Lleida i l’aeroport de Lleida-Alguaire amb l’Aran i França i, així, el port dels Alfacs de Sant Carles de la Ràpita amb l’aeroport lleidatà. 

Per la seva banda, el director general de Ports, Aeroports i Costs, Oriol Balaguer, ha defensat que el de Lleida-Alguaire sigui un aeroport “mixt”, és a dir, que comenci amb el transport de passatgers però que no descarti servir també per al transport de mercaderies, tant d’entrada com de sortida.
Balaguer també ha declarat que “l’important per moure mercaderies passa per tenir passatgers”. Així mateix, ha explicat que les mercaderies només fan un viatge, d’anada o d’arribada, mentre que els avions de passatgers van i tornen i, a la vegada, poden transportar també mercaderies.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte