Diari digital d'Andorra Bondia
Un nou tram de l’avinguda Tarragona tindrà una mitjana i un carril bici
Un nou tram de l’avinguda Tarragona tindrà una mitjana i un carril bici

Un nou tram de l’avinguda Tarragona tindrà una mitjana i un carril bici


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: C.ALV/T.L.

Ahir van començar les obres de la segona fase de l’embelliment de l’avinguda Tarragona, amb les quals es construirà un nou tram de mitjana entre el carrer Riberaygua i la rotonda de Prada Casadet. L’actuació preveu mantenir els quatre carrils i traslladar els fanals a la mitjana per donar més espai als vianants a les voravies. A més, en sentit nord s’incorporarà un carril bici d’1,25 metres, segregat de la calçada, amb una mitjana més petita de 55 centímetres amb gespa, un fet que donarà més seguretat als ciclistes i als vianants. La cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, va explicar que al primer tram, comprès entre la rotonda Josep Escaler i el carrer de la Vinya, no s’hi va poder ubicar un carril bici perquè la carretera no és tan ampla.

La intervenció comportarà l’eliminació d’onze places d’aparcament a l’avinguda Tarragona. Marsol va remarcar, però, que és una zona “molt servida d’aparcaments”, amb el Parc Central a tocar i el pàrquing del McDonald’s i de l’Andorra 2000 a prop. Tots ells ofereixen 30 minuts gratuïts i abonaments PK. Quant a la zona de càrrega i descàrrega, es desplaça al carrer Esteve Dolsa i passatge dels Marginets i les motos podran estacionar al carrer Esteve Dolsa. 

Les obres tindran una durada de tres mesos i estaran enllestides a finals d’abril, quan arrencarà l’embelliment de l’avinguda Meritxell. La cònsol major va explicar que “hem volgut començar en aquesta època, que potser no és la més bona perquè hi ha molta afluència de turistes”, perquè el 2018 hi haurà “moltes obres a Andorra la Vella”, una de les quals serà la millora de l’avinguda Meritxell. “No podíem tenir dues artèries en obres”, va dir Marsol. De fet, l’actuació a l’avinguda Tarragona es preveu que no afecti la circulació. Es mantindrà els quatre carrils i, des de divendres al migdia fins dilluns, s’aturaran els treballs per evitar retencions. El Comú d’Andorra la Vella destinarà a aquesta actuació 167.700 euros.

La cònsol major va destacar que les obres ajudaran a fer de l’avinguda Tarragona una via fluïda però cada cop més urbana, i afavoriran la reducció de velocitat dels vehicles. En aquest sentit, va afirmar que “la voluntat és anar pacificant la circulació i fer que els carrils bici urbans siguin més segurs i cada cop s’utilitzin més”.

Per la seva banda, el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va remarcar la bona coordinació entre administracions a l’hora de dur a terme aquestes i altres obres. Així mateix, va explicar que des de Mobilitat s’estan fent actuacions a l’avinguda Tarragona per reduir la velocitat dels vehicles. Aquestes actuacions passen per “sincronitzar els semàfors perquè es posin en vermell quan els cotxes superin la velocitat limitada”.

Torres també es va referir al darrers talls de l’accés a França. Va assegurar que les autoritats gal·les fan tots els esforços perquè la carretera estigui oberta al màxim de temps però que aquest és un hivern complicat pel que fa a la meteorologia. Per això va apuntar que, tot i que les millores que es faran en aquesta via han de minvar els talls, segons les condicions meteorològiques que hi hagi s’hauran de tancar els accessos. A l’últim, el ministre d’Ordenament Territorial va informar que els radars de tram d’Encamp i Sant Julià de Lòria es preveu que entrin en funcionament al febrer.

Torres afirma que l’heliport és “aeronàuticament factible” i que podrà informar-ne d’aquí a un mes

Tal com va informar la setmana passada el mateix ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, els informes aeronàutics de l’heliport nacional estan pràcticament enllestits. Preguntat sobre el seu contingut, però, es va limitar a afirmar que la infraestructura a Tresoles és “aeronàuticament factible” i que quan es disposi de tots els estudis ja s’exposaran. Serà també en aquest moment quan es mantindrà una nova reunió amb els veïns. Torres va dir que això serà en breu, d’aquí a un mes o un més i mig. El ministre va explicar que inicialment s’estimava que aquest procés podia anar més ràpid però, tenint en compte que s’estan fent uns estudis “molt seriosos” per tenir la “certesa al cent per cent que tot serà convenient i segur”, la cosa s’ha allargat.

Torres va recordar que un cop es tinguin els informes hauran de ser valorats pels experts francesos. Amb tot, se segueix treballant en el projecte d’urbanització, en “com hauria de ser l’heliport, en la infraestructura i les instal·lacions annexes”. L’objectiu és iniciar les obres a finals d’any perquè abans caldrà fer els passos necessaris perquè sigui considerat projecte d’interès nacional. Caldrà fer el pla especial i que tots els informes aeronàutics siguin favorables i validats pels experts francesos. El cònsol encampadà, Jordi Torres, ja va dir diumenge que quan els estudis estiguin acabats i tinguin el vistiplau de Govern, el Comú d’Encamp podrà començar a dissenyar el pla especial per parcel·lar el terreny privat i adjudicar-se’n un 10%, tal com marca la Llei del sòl.

 

Marsol diu que només hi ha alguns agents reticents al canvi

La cònsol major d’Andorra la Vella va assegurar que els agents de circulació no li han expressat directament cap queixa sobre els canvis al departament, tot i que té constància que a algunes persones “els està costant assumir” el nou funcionament, un fet que entén. Marsol va remarcar que les modificacions s’han estat treballat amb la plantilla des de fa dos anys i també han rebut formacions. Va indicar que la comunicació amb els agents ha estat constant i ho segueix sent i que ells mateixos han anat fent aportacions per introduir millores. Així mateix, va reiterar que on es necessiten els agents de circulació és al carrer i que la vocació de la majoria no és fer marxa enrere. De fet, va destacar que els canvis estan funcionant, que un agent és més àgil que un semàfor i que fins i tot els veïns han celebrat que “l’ambient de barri ha canviat”. El que sí que  preocupa la corporació és l’elevat nombre de baixes en aquest cos, que van arribar al 30% per Nadal (14 per una plantilla de 82). Marsol va anunciar que aquest 2018 contractaran dos nous agents.

avinguda tarragona
heliport
agents de circulació
andorra la vella
bici
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic