Diari digital d'Andorra Bondia
Josep Vilana
Josep Vilana

Una avaria deixa uns 2.000 usuaris sense internet durant més de 8 hores


Escrit per: 
M.S./Foto: B.N.

Una avaria va deixar ahir uns 2.000 clients d’Andorra Telecom sense internet durant més de vuit hores. I és que la incidència, els motius exactes de la qual encara no s’han determinat, va començar de matinada i no va quedar del tot solucionada fins poc després de la una del migdia, segons va anunciar Andorra Telecom a les xarxes socials.
Segons va explicar el director de Relacions amb el Client de la companyia, Josep Vilana, la incidència va tenir lloc arran dels treballs que s’estan fent de forma progressiva des de l’abril passat per substituir la plataforma que dóna accés a internet, que amb prop de deu anys de funcionament ja ha quedat obsoleta, per una altra per poder oferir un millor servei, feina que s’ha portat a terme en cinc fases.
La d’aquesta matinada passada ja era la darrera de les fases previstes i afectava entre 9.000 i 10.000 clients d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, segons va precisar Vilana, que va detallar que els treballs es van iniciar entre dos quarts i la una de la matinada i que no va ser fins entre els cinc i les sis que els tècnics van trobar-se amb una casuística que no s’havia detectat en les quatre fases anteriors portades a terme, motiu pel qual es va optar per fer marxa enrere i no procedir al canvi.
Aquest retorn a la plataforma inicial va ser el que va comportar que uns 2.000 usuaris, 1.540 clients amb IP fixa i altres usuaris particulars, es quedessin sense internet “de forma progressiva però acumulativa”, segons va assegurar el director de Relacions amb el Client d’Andorra Telecom.
Un cop els tècnics de la companyia van poder resoldre la casuística que havia impedit poder fer la migració de plataforma en el primer intent de matinada com estava previst, el canvi es va poder portar a terme finalment entre les onze del matí i dos quarts d’una del migdia, segons la companyia, que va insistir que el canvi de plataforma ha de servir “per millorar la robustesa, estabilitat i fiabilitat de la xarxa”.
D’altra banda, des d’Andorra Telecom, que va demanar disculpes per les incidències i molèsties que la intervenció va poder comportar a particulars i empreses, es va advertir en un comunicat que el fet que la plataforma d’accés a internet tornés a funcionar correctament no excloïa que alguns clients poguessin tenir dificultats perquè s’haguessin produït, fruit de la incidència, desconfiguracions d’equips i routers. I, en aquests casos, recomanava contactar amb el número 115, el servei d’atenció al client.

Treballs en cinc fases
Els treballs de renovació de la plataforma que dóna accés a internet es van iniciar el 22 d’abril passat a la zona de Santa Coloma, el 24 de maig es van portar a terme a l’àrea d’influència de Ransol i el Pas de la Casa, el 31 de maig a Sant Julià i Ordino i el 13 de juny passat a la Massana i Encamp, fases que es van completar totes sense registrar cap incidència, a diferència de la darrera d’ahir. 
Des d’Andorra Telecom, que va prioritzar el restabliment del servei per damunt del fet de determinar l’origen de la incidència, es continua treballant  per poder conèixer l’origen exacte que va desencadenar el problema.
La incidència d’ahir, que va deixar alguns TPV de determinats comerços sense funcionament, va comportar que alguns clients, empresaris i particulars, expressessin el seu malestar per l’afectació de l’avaria a través de les xarxes socials, on fins i tot alguns que asseguraven no tenir una IP fixa explicaven que es trobaven també sense accés a internet.

Andorra Telecom continua l’aposta per la diversificació amb el primer ‘núvol’ nacional

Andorra Telecom ha posat en marxa Som Cloud, el primer servei d’emmagatzematge en núvol nacional, segons va explicar ahir el director de Relacions amb el Client de la companyia, Josep Vilana, que va precisar que aquest nou producte va en la línia de la diversificació iniciada per Andorra Telecom a la vegada que pretén donar resposta a una certa demanda del teixit empresarial evidenciada en diversos fòrums i en el clúster d’innovació Act Inn.
En aquest sentit, Vilana, que va destacar la importància que el Som Cloud estigui ubicat físicament al país –a les instal·lacions d’Andorra Telecom de Santa Coloma–, va explicar que ja s’ha fet una primera prospecció amb una quarantena d’empreses i que la resposta obtinguda “ha estat molt positiva”. De moment, en aquesta fase inicial la iniciativa va adreçada únicament a les empreses, i el funcionament és simple. “En base a les necessitats de l’empresa es fa una proposta i aquesta paga únicament per allò que necessita”, va destacar Vilana.
Així mateix, el director de Relacions amb el Client d’Andorra Telecom va exposar els avantatges per a les empreses a l’hora de fer ús d’aquest servei d’emmagatzematge en núvol. D’una banda, va apuntar, “hi ha un estalvi en infraestructures i equipaments informàtics” i, de l’altra, “es guanya en flexibilitat” ja que “es pot fer el servei a mida”. En aquesta línia, Vilana va recordar que habitualment quan s’inverteix en maquinària i equipaments es tendeix a sobredimensionar i amb l’ús del núvol s’utilitza realment allò que es necessita i sempre hi ha la possibilitat d’ampliar, si cal, més.
D’altra banda, Vilana va explicar que el servei està allotjat en una sala amb la climatització adequada, on no se superen els 20-22 graus, amb una triple alimentació elèctrica per a una millor garantia –la general, bateria i un grup electrogen per si fallessin els dos primers–, i que està custodiada les 24 hores del dia, fet que també dóna una seguretat a l’usuari.
El director de Relacions amb el Client d’Andorra Telecom va insistir en la importància que els usuaris de Som Cloud tinguin la garantia que les seves dades estan físicament allotjades en servidors en territori andorrà, amb la seguretat jurídica i les garanties de protecció de dades que la legislació ofereix. En aquest sentit, Vilana va destacar igualment que això representa un avantatge competitiu respecte a les grans multinacionals del núvol, on el client desconeix des de quins punts del món es presta el servei. “Hem detectat l’interès de moltes empreses perquè la seva informació cabdal estigui allotjada a Andorra”, va assegurar Vilana, que a més va recordar que els servidors que ofereixen el servei es poden anar ampliant en funció de les necessitats i que el servei anirà creixent segons la demanda dels clients.
La iniciativa Som Cloud s’ha tirat endavant en col·laboració amb l’empresa internacional Nexica, amb vint anys d’experiència en el sector i que té presència en els mercats espanyol, francès i italià, i per tant la capacitat per comercialitzar el producte en altres mercats.

avaria
Andorra Telecom
Josep Vilana
internet
Som Cloud
núvol
emmagatzematge
usuaris
clients
incidència

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte