Diari digital d'Andorra Bondia
Un dels mòbils que ha rebut fins a 12 vegades el mateix missatge d'Actua Tech.
Un dels mòbils que ha rebut fins a 12 vegades el mateix missatge d'Actua Tech.

Una incidència en el sistema de cribratge massiu d’Actua Tech envia el mateix missatge fins a 12 vegades


Escrit per: 
Agències/Foto: E.C.

Molts dels ciutadans que fa uns dies es van sotmetre a la segona prova del test de coronavirus han rebut aquest dilluns el resultat final. El problema ha estat quan, una vegada tenien la confirmació sobre el seu estat de salut, han tornat a rebre el mateix missatge. I després, una altra vegada, i una altra... i així fins a una dotzena de missatges idèntics que s'han acumulat a la seva bústia.

El director d'Actua Tech i màxim responsable de l'organització logística del cribratge poblacional, Marc Pons, ha admès que "el servidor ha caigut al migdia i durant tres hores ha provocat aquest error en el sistema, fent que el mateix missatge s'enviés repetidament a la persona que el rebia". Segons Pons, "un operatiu d'aquesta magnitud pot fallar després de tants dies funcionant. Hem hagut d'apagar el servidor i reiniciar-lo per solucionar la situació". La incidència només ha afectat les persones que havien de rebre aquest dilluns el missatge. De mitjana, un miler de ciutadans han anat rebent els seus resultats diàriament.

Per la seva banda, Andorra Telecom ha confirmat que malgrat ser una qüestió telefònica, és Actua l'únic responsable de l'enviament d'aquests missatges.

incidència
cribatge
massiu
sistema
d'Actua Tech
envia
missatge
vegades

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte