Diari digital d'Andorra Bondia
Uns 11.000 alumnes inicien amb “normalitat” el nou curs escolar
Uns 11.000 alumnes inicien amb “normalitat” el nou curs escolar

Uns 11.000 alumnes inicien amb “normalitat” el nou curs escolar


Escrit per: 
J.R./M.S.C./Agències / FOTO: SFGA/C.E

Els centres educatius dels tres sistemes escolars del país van iniciar ahir el curs 2017-2018. Segons xifres provisionals, el nombre d’alumnes és molt similar al de l’any passat, al voltant d’11.000. El sistema andorrà i el francès han experimentat un petit increment d’alumnes, mentre que el sistema espanyol es manté estable. 

El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Èric Jover, va explicar que el nou curs es va iniciar “amb normalitat” a tots els centres i que no s’havia de destacar cap incidència important. Jover va remarcar els processos per incrementar la qualitat en què estan immersos els tres sistemes educatius en aquests moments, una vegada el nombre d’alumnes de cadascun d’ells s’ha mantingut pràcticament estable en els darrers anys. En aquest sentit, una de les línies del ministeri és augmentar les competències en anglès dels alumnes, que, segons va reconèixer el ministre, “han de millorar”, així com continuar implantant el Pla estratègic per a la renovació i millora del Sistema Educatiu Andorrà (Permsea).  

Pel que fa a la formació professional sí que s’ha registrat, com es pretenia en un principi, un “increment important” d’alumnes els últims cursos, fins a la xifra actual de 300 aproximadament, fet que ha obligat a destinar-hi més recursos. A més, el ministeri no descarta posar en marxa noves formacions per respondre a les demandes del mercat laboral en àmbits com pot ser el turisme.

A l’Escola Andorrana de Canillo, la directora, Bàrbara Haytree, es mostrava ahir al matí satisfeta perquè per primer cop en molt temps el curs podia començar amb normalitat, després de tres anys d’obres per fer possible l’ampliació del centre, que es va inaugurar l’any passat. La directora va remarcar que això ha permès que després de molts anys puguin estar tots els docents i els alumnes en un mateix espai, de manera que ha considerat que és “un dels millors anys tant en estructures com en efectius”. Haytree també va explicar que aquest curs hi ha un increment d’alumnes, amb un total de 179, i que per primera vegada hi haurà dues línies a cada cicle. 

Al sistema andorrà, el nou curs ve marcat per la implantació del Pla estratègic per a la renovació i millora del Sistema Educatiu Andorrà al batxillerat, després que ja s’hagi aplicat amb èxit al tercer cicle de primera ensenyança i a segona ensenyança. De cara a l’any vinent, tal com va avançar Haytree, està previst que la reforma educativa també es comenci a aplicar al segon cicle de primera ensenyança.  

Sistema espanyol
El sistema espanyol ha iniciat el curs amb unes xifres similars a les de l’any passat. El nombre d’alumnes en el conjunt del sistema és de 3.127, tot i que fins a finals de mes hi pot haver alguna alta o baixa. D’aquests, 724 estan escolaritzats al centre María Moliner, mentre que al Janer n’hi ha 871, al Sagrada Família 372, al Sant Ermengol 850 i al Col·legi del Pirineu 310. Quant al nombre de docents, el total (tenint en compte també els col·laboradors i els ensenyants de formació andorrana) són 86 per al María Moliner, 86 més per al Janer, 42 per al Sagrada Família, 99 per al Sant Ermengol i 34 per al Col·legi dels Pirineus. 

La consellera d’Educació, Yolanda Varela, va destacar que des de l’1 de juliol hi ha un nou equip directiu per al centre María Moliner i que es compta amb la plantilla completa de docents. Per això va llançar un missatge de tranquil·litat a les famílies, després que l’any passat l’inici de curs arren­qués amb fortes crítiques. Varela va remarcar que l’objectiu per a aquest curs és consolidar el centre integrat, al mateix temps que va destacar el projecte lingüístic, que potencia l’aprenentatge de quatre llengües (castellà, català, anglès i francès). Per això s’ha incorporat un auxiliar de conversa a infantil i primària. S’afegeixen a aquest projecte lingüístic tres programes més: científic-tecnològic, artístic i físic-esportiu, que establiran les pautes d’estructures comunes per a les diferents etapes, nivells i departaments. 

A més, es farà un enfocament més científic del centre i es fomentaran les activitats vinculades a les arts plàstiques, artístiques, musicals i escèniques, i per això s’amplia l’horari d’obertura del centre de manera que puguin desenvolupar-se plans, projectes i activitats que vagin més enllà de les activitats acadèmiques pròpies d’un centre educatiu. La consellera va remarcar que la voluntat és ser un referent en la societat andorrana, al mateix temps que va reiterar la ferma aposta per la qualitat.

 

curs
escolar
sistema andorrà
sistema espanyol
sistema francès
escola
educació
jover

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte