Diari digital d'Andorra Bondia

Vallnord afronta la temporada d’hivern prioritzant els mercats de proximitat


Escrit per: 
Agències

Vallnord centrarà els esforços comercials sobre els mercats de proximitat de cara a la propera temporada d’hivern, és a dir, a Catalunya i al sud de França, on es considera que hi ha més possibilitats de captar clients en aquests moments.

El director general de Vallnord, Martí Rafel, va explicar a l’estació que afronten la temporada continuant l’orientació comercial iniciada l’any passat, “posant moltíssima energia en els mercats de proximitat” a causa de la situació econòmica.
Tot i això, tampoc es volen descuidar els mercats internacionals i, per tant, es continuarà treballant per recuperar el client anglès. De fet, Martí Rafel considera que les negociacions que s’han fet fins al moment són molt positives perquè permetran que, almenys per aquest hivern, els operadors turístics mantinguin la mateixa programació i perquè, en el cas de l’operador Thomas Cook, s’ha aconseguit que programi 14 setmanes a Andorra, dues més que l’hivern passat. En canvi, pel que fa al mercat rus, Rafel es va mostrar ahir més pessimista, ja que durant l’estiu, a la costa, les xifres van anar a la baixa, i es podria esperar una situació similar a Andorra durant l’hivern.
L’objectiu també és continuar promocionant i comercialitzant el producte d’una forma agressiva, i alhora mantenir el producte a l’alçada amb uns recursos limitats. Rafel ha valorat positivament les primeres accions del Govern en matèria turística, com ara l’aposta per l’aeroport d’Alguaire, i ha dit que d’aquí un any es veurà si ha estat encertada la decisió de no crear un ministeri de Turisme. D’altra banda, el responsable de Vallnord ha manifestat que l’ampliació de capital privat no és una necessitat urgent, encara que tot indica que el model de futur de l’estació passa per aquesta via.
En vista de la crisi, Vallnord es planteja dos objectius. A curt termini, el repte és “sobreviure a la crisi”, mentre que a mig termini es vol aconseguir que l’empresa en surti “reforçada, racionalitzada, ben estructurada, forta i competitiva”. Per aquest motiu, la situació obliga a revisar i racionalitzar partides, tot i que Rafel va assegurar ahir que la plantilla no s’ha reduït perquè tant la llei com els grans volums de clients obliguen a tenir un mínim de personal, i perquè Vallnord “ja havia creat una estructura força racional”. La inversió per a aquest hivern no serà tant elevada, tot i que no s’atura, perquè s’ha de continuar millorant el producte.
El director general de Vallnord va explicar que, amb la mirada posada a llarg termini, s’ha de revisar el model de gestió, i tot indica que el futur passa per permetre l’entrada de capital privat. Aquest és un tema que s’està treballant des de fa temps i que, segons Rafel, no és urgent “perquè no és un tema de supervivència”, ni tampoc seria ara el moment idoni per portar-lo a terme. De tota manera, Martí Rafel creu que “al país es veuran molts canvis i no només a Vallnord”, i que el model de futur amb capital privat podria ser que fos a nivell d’Ski Andorra.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte