Diari digital d'Andorra Bondia
Un dels nous autobusos de les línies regulars de transport.
Un dels nous autobusos de les línies regulars de transport.

Coopalsa denuncia els passatgers d'un autobús per amenaces i coaccions al conductor


Escrit per: 
Agències / Foto: ANA

El conductor d'un autobús de la línia 4 que efectua el recorregut del Pas de la Casa a Andorra la Vella va viure una situació desagradable aquest dilluns quan va ser intimidat per un grup de passatgers que volien pujar al vehicle quan estava ple i després d'haver patit un retard de trenta minuts. Davant les amenaces i coaccions cap al treballador, l'empresa que porta el servei de la línia d'autobús entre el Pas de la Casa i Andorra la Vella, Coopalsa, ha presentat una denúncia davant la policia per tal de posar els fets en coneixement de les autoritats.

Gabriel Dallerès, responsable de la Cooperativa Interurbana (que integra Coopalsa), ha explicat que el retard es va produir a conseqüència de les cues que es formen un cop es tanquen les pistes. Ha recalcat que els trams del Tarter i Soldeu "són especialment complicats". Dallerès ha reconegut que "el conductor va actuar tal com dicten els protocols, els quals deixen ben clar que davant d'una situació com la que s'ha viscut aquest dilluns, el procediment és aturar el vehicle i trucar a les autoritats".

D'altra banda, Dallerès ha defès el conductor, assegurant en tot moment que el problema "és puntual", afegint que el treballador "no va poder fer absolutament res per evitar el retard". També ha recordat que la freqüència de pas en el servei els diumenges i festius és de 30-40 minuts, al contrari dels dies laborables, que en aquest darrer cas és de 20 minuts.

Deficiències en el servei

El Govern, per la seva banda, ha emès un comunicat en el qual s'informa que s'ha obert un procés administratiu a l’empresa Coopalsa per esclarir deficiències en el funcionament del servei de transport públic. També reconeix que el ministeri ha rebut queixes reiterades dels usuaris del transport públic del servei que cobreix aquesta companyia.

Des del departament de Transports s'ha advertit i observat, en les diferents reunions mantingudes amb les adjudicatàries, de quines eren les responsabilitats que aquestes havien d'assumir especificades en el contracte, entre les quals que les empreses han de tenir un vehicle de reserva per a totes les línies per cobrir eventuals avaries o una sobrecàrrega d'usuaris en els trajectes.

 

Coopalsa
denuncia
passatgers
autobús
amenaces
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic