Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de PersonalInfermer

Personal infermer i mèdic del servei d'Urgències

 

 

Urgències: una recapitulació




L’equip mèdic i d’infermeria del servei d’urgències de l’HNSM volem transmetre la nostra valoració de les recents reunions mantingudes amb la direcció del SAAS envers la situació actual del servei.

Hi ha per part de la direcció del centre una bona predisposició a l’entesa i cerca de solucions per millorar el funcionament del servei. S’han proposat canvis a mitjà-llarg termini, sobretot la creació d’un grup de treball per establir millores i mantenir un diàleg constant, que creiem que poden ser positius.

Tanmateix, la situació actual del servei seguirà igual, avui i en les properes setmanes. La nostra preocupació persisteix. Volem garantir la millor atenció i el millor servei als nostres usuaris i ara mateix no ho podem fer.

Volem aclarir que, tot i que darrerament ha empitjorat el funcionament del servei, la davallada en efectius i l’augment en càrrega assistencial són dos fets que s’han anat esdevenint progressivament; tal com vam comunicar al ministeri de Salut, ha estat al llarg dels últims tres anys, quan es va fer la primera carta informativa des del servei d’urgències. Ara la situació és insostenible fins al punt d’haver de fer malabars per poder fer un calendari mensual, sempre a costa dels treballadors, per poder cobrir totes les funcions que porta a terme el personal d’urgències. Atenció al servei d’urgències: la planta d’hospitalització durant la nit, el SUM, l’helicòpter, la gestió de la regulació mèdica a través del 116; totes aquestes tasques, realitzades al mateix temps i de forma simultània.

Els nostres esforços per aconseguir millores quant a efectius, planificació, gestió dels recursos i seguretat de l’usuari i del personal no han donat els seus fruits. Fem un apunt especial a una notícia publicada ahir a El Periòdic en què es feia referència a tres companyes embarassades que van fer jornades, incloent nits, fins a un estat avançat de gestació: si bé es cert que van realitzar aquestes jornades, no ho és que hagin dimitit. Entenem que els tràmits administratius per contractar personal de fora del país no són immediats, però creiem que hi ha hagut temps suficient perquè no calgués arribar a la situació actual.

Quant a la contractació de personal mèdic, no només els tràmits administratius han dificultat la situació. La gestió del cap de servei, el Dr. Gómez Jimenez, ha causat, entre d’altres, que l’últim any hagin deixat el servei sis metges, i tres més durant aquest gener, incloent un coordinador del servei. Aquesta propaganda que ens fem no és la millor per ser un punt atractiu, al marge que les condicions no siguin massa diferents a les d’hospitals d’Espanya. Actualment s’ha incorporat al calendari de forma efectiva una metgessa, d’entre els onze metges que s’havien compromès a incorporar-se al calendari a principis de gener, motiu pel qual ens mantenim a l’expectativa de la resta d’incorporacions mentre esperem que no marxin més companys de feina.

Aquest comunicat s’ha fet en resposta a la roda de premsa convocada unilateralment pel SAAS ahir al matí perquè considerem que, malgrat hi hagi predisposició per millorar, els problemes a què ens enfrontem en el dia a dia no s’han resolt. Volem transmetre a la població el nostre compromís de seguir treballant per poder realitzar les nostres tasques assistencials el millor possible i garantir la qualitat i la seguretat del servei.

Comentaris: 1

Comentaris

Si 6 metges/ses ham marxat durant aquest any, que li fa pensar al SAAS que aquests suposats 10 nou metges/ses es quedaràn (un cop vegin en persona) la situació (direcció) del servei?E

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
Badbot Fields
If you see these fields, something is wrong.
If you see this field, something is wrong.
If you see this field, something is wrong.
If you see this field, something is wrong.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic