Andrail denuncia que és incompatible parlar de mobilitat sostenible a Andorra sense parlar del ferrocarril a través d'un comunicat fet públic aquesta tarda. Ho fa després d'haver realitzat aquest matí  una presentació per a la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat de la Comissió nacional de l'energia i del canvi climàtic. Segons expliquen, aquesta subcomissió és l'encarregada de redactar una estratègia de mobilitat sostenible per al Govern d'Andorra.

En l'ordre del dia d'aquesta reunió s'incloïa després de la presentació de la plataforma, l'exposició del document definitiu de l'estratègia de mobilitat sostenible que s'ha elaborat en aquesta subcomissió. A l'inici de la nostra presentació, el representant d'Andrail ha preguntat el motiu pel qual han estat convidats a realitzar aquesta presentació, vist que les conclusions ja estan escrites entenent així que la seva aportació no tindrà cap incidència en aquesta etratègia que s'ha redactat. Cap dels organitzadors, afirmen, ha fet cap comentari al respecte d'aquesta pregunta.

La presentació d'Andrail s'ha centrat en l'impacte de l'arribada del tren en les emissions i el consum energètic del país, incidint també en els beneficis econòmics d'aquesta infraestructura.
Han exposat com l'arribada del tren podria reduir les emissions totals d'Andorra entre un 5% i un 9%, i el consum energètic del transport entre un 4% i un 9%. També han explicat com
reemplaçar tots els cotxes de combustió interna d'Andorra per cotxes elèctrics tindria un cost estimat de 2.400 milions d'euros, entre tres i deu vegades més que la implementació del ferrocarril convencional a Andorra, amb la diferència que el ferrocarril és una inversió comercialment rentable i l'adquisició del vehicle elèctric, no.

Els comentaris posteriors a la presentació han coincidit en que el tren seria un mitjà molt positiu per al país en tots els àmbits de la mobilitat, però no se'ls ha permès participar de la resta de punts de l'ordre del dia, en particular de la presentació del document definitiu de l'estratègia de mobilitat sostenible.

És per aquest motiu que consideren inacceptable que se'ls hagi convidi a realitzar una presentació a la subcomissió, quan les conclusions d'aquesta ja han estat redactades. Per això, reclamen una explicació pública de quina aportació s'esperava que fessin a la subcomissió, en particular vist el moment en que se'ns ha convidat.