Es veu que a Tòquio hi ha un barri consagrat íntegrament a les noves tecnologies i, de passada, a la cultura pop japonesa. Ja saben, anime, manga, videojocs i anar fent. Una mena de 22@ amb ínfules culturetes i a la japonesa. Aquest barri es diu Akihabara, i un dels escassos edificis històrics que hi queden és el temple Chinka-jinja, consagrat al deu del foc i que es va construir immediatament després de l’incendi que el 1869 va arrasar la zona.

Doncs Akiba és el nom de la nova reencarnació del duet Hèctor Pérez-Chris Aguilar, que probablement recordin per The Royal Five, la banda de covers amb què més s’han prodigat. Ara hi tornen amb un projecte nou de trinca que s’inspira directament i obertament en la música comercial japonesa dels anys 80, una dèria com qualsevol altra però que Pérez, aficionat de sempre, diu, a la cultura pop nipona, ha portat a l’extrem de convertir-la en objecte de la seva tesi i en pal de paller d’aquest projecte. Amb la complicitat d’Aguilar, que exerceix com a professor a la Stars Academy de Susana Georgi i que guarda al currículum un primer lloc a Pop Stars, l’Operación Triunfo de la televisió austríaca (2011).

Akiba es concreta en quatre temes –Neon Lights, I’ll Be There, Slow Down i Dream Lover– que parteixen, diu Pérez, de la sonoritats synthwave amb matisos de rock simfònic, chip tune i city pop. I tot legat, amanit amb un festival de llums, projeccions i dansa en viu. Dit així, admetran que costa de digerir. Així que la millor manera d’esvair els dubtes és escoltant-los en directe. I l’oportunitat és aquest vespre a la sala d’actes del Comú d’Escaldes, en el que pretenen que sigui el primer bolo d’Akiba. Aguilar, en fi, firma la línia melòdica i les lletres, i Pérez hi posa els arranjaments i la producció. Han comptat amb la col·laboració de Pere Revert, Marc Mas, Toni Gibert i Manu Espinosa i last, but not least, l’entrada és gratuïta.