El cicle Colors de Música d’Escaldes va arrencar ahir amb l’actuació a Coprínceps dels dos últims guanyadors del Sax Fest i una programació que inclou 50 actes que s’allargaran fins al mes de setembre. La programació gira al voltant de tres eixos, la dansa, la música, l’art i les tradicions. En realitat, el tret de sortida el va donar el Festival de Jazz, que va incloure disset concerts. El Colors de Música aposta pels artistes del país i “guarda coses” –diu la cap de Cultura, Anna Garcia–  que van ser impulsades durant la pandèmia i que han donat molt bon resultat, com ara els pícnics musicals, la música a la placeta Engordany o la dansa.

Dissabte tindrà lloc el festival de l’Esbart Santa Anna al Prat del Roure, una actuació que aquest any, vista la bona acceptació de l’any passat, torna a sortir al carrer: serà dilluns i de nou a Coprínceps.  Dimarts que toca fusió amb 7 d’ONCA i Electropentagrama, jam session que combina música electrònica, instrument de corda i dansa. Els dilluns del mes d’agost estaran protagonitzats per la dansa: desfilaran pel Parc de la Mola Mònica Vega i Xavi Pérez; Emma Regada i Jordi Claret; Rosa Maria Herrador, Emma Riba i Lluís Casahuga, i Mònica Bou, Clara Santamaria i Marta Brucart.

Hi haurà espectacles a mig camí de la performance, com MODA en majúscules, un vespre dedicat a la moda dels anys 50 amb apunts, càpsules i còctels a càrrec de Laura Luceño, Esther García i Joan Font Denjean, i exposicions com Una poètica del vertigen, a càrrec d’Albert Bartomeu. Es manté l’Engordany a duo, que tindrà lloc els dimecres d’agost,  amb La Sonsoni, XY Desglaç, Mescla-Dos i Les Isabeles, i els pícnics musicals, amb un viatge pel cançoner italià al Prat del Roure i un recorregut per la música klezmer amb el Quartet Kalima, mentre que l’espectacle Turistes i banyistes es redueix al cap de setmana del 6 d’agost.