La formació repassa demà al Museu de l’Automòbil les obres mestres per a quartet de corda.

L’últim quartet: aquest és el molt suggestiu nom amb què els Doppler –Pere Bardagí i Maria Roca, al violí; Josep Bracero, a la viola, i Manuel Martínez del Fresno, al violoncel– han batejat el concert que oferiran demà al Museu de l’Automòbil en la primera de les tres propostes de l’ONCA Bàsic programades al cicle Nits d’Estiu. Podria semblar que s’acomiaden, però res d’això: el que han fet és reunir una selecció de moviments de les últimes peces per a aquesta formació de corda que van escriure cinc catacracs de la música clàssica: Haydn (el número 68 sencer), Mendelssohn (l’adagio del 6), Beethoven (la cavatina del 13), Schubert (l’andante del 15) i Brahms (l’andante del 2). Com per millorar-ho. I per què els ha donat precisament pels últims? Doncs diu Bracero que per la “maduresa” de Haydn i companyia en el moment d’escriure’ls, però sobretot “perquè ens semblen les pàgines més boniques de la literatura per a quartet de corda, sense dubte una de les formacions estrella de la música de cambra al llarg de la història”.

Vaja, que si amb aquestes filigranes no es deixen seduir pel quartet, millor que ho deixin estar. No hi ha res de superior, ens venen a dir. Al concert de dissabte li seguiran, ja ho hem dit, altres dues propostes de l’ONCA Bàsic: la següent serà el 26 de juliol a Sant Martí de la Cortinada i una altra vegda amb quartet però ara amb l’oboè solista d’Òscar Diago, acompanyat per Alexandre Arajol, al violí; Albert Flores, a la viola, i Jordi Claret, al violoncel; i per acabar, el duo Toc de Greu: Laia Capdevila a la viola, i Mireia Planas, al violoncel, el 9 d’agost al Museu de la Moto.

Però com que no només de clàssica viu l’home, i com bufen aires més negres que mai per aquí dalt, el Park Hotel s’ha tret de la màniga el cicle Nits de jazz a la Pèrgola, que vol combinar piano i gastronomia i que va arrencar ahir amb la catalana Teresa Serra i que proposa durant el que queda de mes tres vetllades més: Joan Monné, acompanyant habitual d’Horacio Fumero i Carme Canela (13 de juliol); Roger Santacana (20 de juliol), i el duet integrat per Arcadie Triboi i Adolfo Duarte (27 de juliol).